رونق کشور نیازمند پویایی اجتماعی است

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: رونق و حل مشکلات کشور نیازمند پویایی اجتماعی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در همایش خانه و خانواده اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم و اساسی جامعه توسعه و رونق مشارکت اجتماعی است زیرا رونق و رفع مشکلات کشور نیازمند پویایی اجتماعی مردم است.

وی افزود: مشارکت اجتماعی و فعالیت های گروهی در کشور زمینه ساز ارتقای جایگاه اجتماعی و توسعه مراکز مردم نهاد است که برای این موضوع باید فرهنگ سازی و مسئو۰لان را نیز برای حمایت از سازمان های مردم نهاد ترغیب کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله سازمان های مردم نهاد در حوزه فرهنگی و هنری با رویکرد ترویج آموزه های دینی و اسلامی در مسجد هستند که زمینه ساز مشارکت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در تشکل های مردم نهاد به رشد اجتماعی آن ها منجر می شود، خاطرنشان کرد: وجود تنوع برنامه در بعضی از این تشکل ها زمینه جذب بیشتر افراد و فعالیت گسترده آن ها شده است.

صالحی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز اشاره کرد و گفت: آموزه های اسلامی و شخصیت های بزرگ دینی الگویی برای زندگی جوامع بشری هستند، اما فاصله از این ارزش ها و این الگوهای اخلاقی جامعه را با چالش روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه توصیه های امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه برای مدیریت کشور باید توسط مسئولان بازخوانی سود، گفت: حضرت علی(ع) در توصیه های خود به مالک اشتر و سایر فرمانداران همواره بر حفظ بیت المال توصیه کرد، اما فاصله از این موضوع در کشور چالش ساز بوده است.

صالحی اضافه کرد: توصیه های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه از تازگی برخوردار است و با گذشت بیش از هزار سال از دوران ایشان مطالب آن زنده و فراگیر است.

کد خبر 350816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.