فرمایشات رهبری تکلیف همگان را در پشتیبانی از دولت روشن کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بر اساس صحبت‌های مقام معظم رهبری در شرایط کنونی همگان باید پشتیبان دولت باشند؛ چرا که ایشان تکلیف را روشن و حجت را بر همه تمام کردند و فرمودند مخالفت با دولت یا مطرح کردن بحث استعفای دولت به منزله همراهی با دشمن است.

حیدرعلی عابدی در تحلیل سخنان روز گذشته رهبر انقلاب پیرامون اوضاع حاکم بر کشور و راهکارهای موجود، به خبرنگار ایمنا گفت: در شرایط موجود، چنان که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید تنها نقاط ضعف را دید؛ بلکه باید نقاط قوت را هم ببینیم.

عابدی با اشاره به موضع رهبر انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا هرگز قابل اطمینان نیست چنان که امام راحل فرمودند مذاکره با آمریکا مانند مذاکره میش با گرگ است و چنین مذاکره‌ای معنا ندارد،  هر کشوری که با آمریکا مذاکره کرده است نتیجه ای جز نابودی به خود ندیده و نمونه بارز این امر را می توان در اوضاع لیبی، عراق و دیگر کشورها که تن به مذاکره با آمریکا دادند، دید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: سیاست آمریکا این است که موضوع مذاکره را مطرح و به طور همزمان یک تیم برای مذاکره و  تیم دیگری را برای  توطئه آماده و تعیین می کند.

عابدی با تشبیه کردن آمریکا به شخصی که از یک محله به محله ای دیگر می رود که هیچ ارتباطی با آن ندارد، اما می کوشد در امور آن محله دخالت کند، گفت: آمریکا در این منطقه چه کاره است. این موضوع مهمی است. کسی که نه در همسایگی و هم مرزی با ماست، نه در خاورمیانه مسئولیتی دارد، خود را صاحب دنیا می داند و می خواهد در تمامی مسائل کشورها دخالت کند.

برای چه مذاکره کنیم؟

این نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: آمریکا در نظر دارد در منطقه خونریزی ایجاد کند و جوانان کشورها را به نابودی بکشد، بر این اساس شاهد بودیم که با راه اندازی داعش در منطقه خون جوانان بسیاری در سوریه و عراق ریخته شد، آمریکا انتظار دارد ما نظاره گر باشیم و دخالتی در این زمینه نکنیم.

عابدی در خصوص بدعهدی آمریکا گفت: چنانکه امام راحل فرمودند؛ آمریکا هرگز قابل اطمینان نیست. امروز ملت ایران نیز می داند که آمریکا قابل اعتماد نیست و در کشور هیچ کس اعتقاد به مذاکره با آمریکا ندارد؛ چرا که بدعهد بودن آمریکا برای همگان ثابت شده است.

وی افزودآمریکا در خصوص برجام نیز ثابت کرد، قابل اطمینان نیست. ما در قضیه برجام برای اینکه ثابت کنیم بد عهد است؛ مذاکره را با ۵ شاهد پیش بردیم، آمریکا ثابت کرد با وجود شهود باز هم  بدعهد است. پس برای چه مذاکره کنیم؟مذاکره با آمریکا هیچ دستاوردی نمی تواند داشته باشد.

بهترین راهکار مد نظر رهبری یکپارچگی قوا است

این نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص بیانات رهبر انقلاب در رابطه با راه کارهای مقابله با مشکلات موجود در کشور گفت: بهترین کار اجرایی کردن فرمایش رهبری است که فرمودند در این مقطع لازم است، قوا یکپارچگی داشته باشند و با همدلی و وحدت درصدد غلبه بر مشکلات و دشمنان باشند.

عابدی در خصوص وظیفه قوا در راستای غلبه بر مشکلات گفت: به نظر من باید قوا با یکپارچگی و همدلی حول محور وحدت حرکت کرده و اجازه دهند در بحث اجرایی کشور، قوه مجریه تصمیم گیری و آن تصمیمات را اجرایی کند. در بحث برخورد با  فساد و سایر محکومیت ها نیز قوه قضائیه باید ورود کند قانون گذاری نیز به عهده مجلس باشد. انتظار است که نه تنها قوا؛ بلکه مردم نیز با این دیدگاه به مسایل نگاه کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز دوشنبه، تکلیف را روشن کردند و فرمودند همه باید پشتیبان دولت باشند و مخالفت با دولت یا مطرح کردن بحث استعفای دولت به منزله همراهی  با دشمن است. پس همگان بدانند که باید پشتیبان دولت باشند و فرمایشات رهبری حجت را برای همگان به اتمام رساند.

عابدی در خصوص وظیفه مردم برای ایجاد وحدت گفت: مردم مشکلی برای وحدت ندارند، احزاب هستند که باید این وحدت را ایجاد کنند. در حال حاضر نیز بسیاری از اختلافات ناشی از احزاب است و مردم در این میان وظیفه خود را می دانند. پس احزاب سعی کنند همدلی ایجاد نمایند.

عابدی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز مطبوعات و رسانه ها نیز باید نقش خود را بهتر از هر زمانی بدانند و به وظایف خود عمل کنند تا بتوانند در مسیر غلبه بر مشکلات حرکت کنند.   

کد خبر 350797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.