هنرمندان زرین شهری صاحب نگارخانه می شوند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: با بهره برداری از پروژه نگارخانه هنرمندان زرین شهر می توانند با برگزاری نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های مختلف در میان هنرمندان کشور عرض اندام کنند و در مجموعه ای که در کنار این نگارخانه احداث خواهد شد محصولات خود را به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین رونمایی از طرح ساماندهی کسب و کار خیابانی در زرین شهر اظهار کرد: مسئولان باید از فرصت خدمت به مردم بخوبی استفاده کنند و با عمل به وعده های خود موجب اعتمادسازی بیشتر مردم به نظام شوند.

وی با بیان اینکه کسب و کار خرد یا دست فروشی بخش جدانشدنی زندگی شهری است، افزود: امروزه دستفروش‌ها همه نوع کالا، از جمله سبزیجات تازه، فست فود، غذاهای آماده، لباس، صنایع دستی و ... را در فضاهای عمومی شهر به فروش می گذارند که از یک سو چهره شهر را نازیبا کرده و از سوی دیگر دغدغه های بسیاری را برای شهروندان و حتی کسبه به همراه داشته است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: طبق بند ٢٠ ماده ٥٥ قانون شهرداری ها در راستای حمایت از حقوق کسبه های دارای جواز کسب باید از هرگونه سد معبر صنفی و دست فروشان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بسیاری از دست فروشان از سر ناچاری و نیاز به این سمت سوق پیدا کرده اند از این جهت شهرداری زرین شهر با انجام کارهای پژوهشی به سمتی گام برداشت که که نه تنها مسئله دست فروشی را از یک «تهدید» به «فرصت» تبدیل کند بلکه افراد نیازمندی که در اینگونه مشاغل مشغول فعالیت هستند را مورد حمایت خود قرار دهد.

محمدی اضافه کرد: برخی معتقد هستند که باید به سمت حذف دست فروشان حرکت کرد، اما واقعیت موضوع آن است چگونه می توان به سادگی مشاغلی که قوت لایموت چندین شهروند را در شهر تأمین می‌کنند از صحنه شهرهای‌ حذف کرد از سوی دیگر در ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار آمده است شهرداری ها به منظور بالابردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم‌سرمایه با استفاده از زمین های متعلق به خود مکان های مناسبی را برای عرضه کالاهای تولید داخل آماده کرده و بر مبناء قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه به متقاضیان عرضه کالاهای ایرانی اجاره دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی دست فروشان می تواند علایم مثبت فراوانی را به همراه داشته باشد، گفت: یکی از علایم مثبت اجرای طرح گاری نو می تواند تجمیع افرادی که اقدام به بساط در نقاط مختلف شهر می کنند را در یک مکان مشخص همچون پارک ساحلی و یا بوستان مادر رقم بزند تا دیگر شاهد ترافیک، سد معبر و شلوغی هایی از این دست را به وجود نیاورند.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: ساماندهی دست فروش ها در قالب طرح «گاری نو» نه تنها می تواند به کسب و درآمد روزمره آنها کمک کند بلکه باعث خواهد شد نظارت های بهداشتی نیز بر روی اینگونه مشاغل به راحتی انجام گیرد و شهروندان با خیال راحت از این افراد خرید کالاهای مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای اینگونه طرح ها  قطعا می توان گام های موثری برای ارتقاء موقعیت شهر و شهرداری برداشت چراکه در کنار شکل گیری این گونه بازارچه می توان تعدادی بازارچه های فرهنگی و هنری نیز مهیا کرد تا هنرمندان شهر صنعت و هنر خود را تبدیل به ثروت کرده و حتی این ثروت را به سایرین یاد دهند.

محمدی افزود: در آینده نزدیک نگارخانه شهرداری زرین شهر که در کنار بوستان مادر واقع شده به اتمام رسیده و در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند نشست‌های نقد و بررسی، رویدادهای هنری، کارگاه‌های آموزشی هنری، نشست‌های رسانه‌ای اهالی هنر و همچنین حضور هنرمندان به منظور هم اندیشی در خصوص برگزاری و اجرای برنامه های هنری در این مکان برگزار و گره‌های مشکلات آنها باز شود.

وی تصریح کرد: قطعا با بهره برداری از این پروژه هنرمندان زرین شهر می توانند با استفاده از این موقعیت خلق شده با برگزاری نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های مختلف در میان هنرمندان کشور عرض اندام کنند و در مجموعه ای که در کنار این نگارخانه احداث خواهد شد محصولات خود را  به فروش برسانند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه در آینده نزدیک زرین شهر به روزهای طلایی خود باز می گردد، یادآور شد: با تلاش مسئولان شهرستان گره های کور پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر باز شده و موافقت نامه اصولی آن به امضا رسید که این مهم نوید بخش راه اندازی این پروژه تاثیرگذار در ماه های آینده است.

وی اضافه کرد: مذاکرات متعددی با سرمایه گذاران انجام گرفت تا با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 350792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.