۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
اعلام عزای عمومی در شهرضا

شهرضا- فرماندار شهرضا از اعلام عزای عمومی در این شهرستان، به مناسبت درگذشت «آیت الله اسماعیل پور» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به درگذشت «آیت‌الله محمدعلی اسماعیل پور»، اظهار کرد: تاریخ شهرضا همواره یادآور حضور مردان و زنان نام‌آوری بوده است که هر یک از آنان، منشأ خدمات زیادی در عرصه علم، هنر و فرهنگ بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرضا دیار فرهیختگان است، تصریح کرد: بزرگانی همچون «حکیم الهی قمشه‌ای»، «حکیم صهبا»، «مرحوم مهدیه الهی قمشه‌ای»، «پرفسور هدایت» و آیت الله اسماعیل پور»، بزرگانی هستند که با خدمات بی‌نظیر علمی خود، نام شهرضا را پرآوازه کرده‌اند.

فرماندار شهرضا گفت: مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم بیش از ۷۵۰ شهید که شمار فراوانی از آنان همچون شهیدان «همت»، «کاظمی» و «قانع» جزو سرداران دفاع قدس بودند، ولایتمداری و پایبندی خود به اصول انقلاب اسلامی را ثابت کردند.

رفیعی نژاد با اشاره به حدیثی درباره شأن و منزلت علما، خاطرنشان کرد: وقتی عالمی ارتحال می‌کند، ضایعه‌ای به دین وارد می‌شود که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

وی تأکید کرد: خدمات علمی این عالم ربانی هرگز فراموش نمی‌شود، مردم شهرضا نیز همواره یاد خاطره ایشان را که عمری را در راه ترویج مبانی دینی گذراندند، زنده نگاه می‌دارند.

فرماندار شهرضا اظهار کرد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرضا در مراسم تشییع جنازه آیت الله اسماعیل پور، نشان از روحیات ولایتمداری، دینداری و پایبندی آنان به مبانی اسلامی است.

رفیعی نژاد اضافه کرد: به مناسبت درگذشت آیت الله اسماعیل پور، روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در شهرستان عزای عمومی اعلام و مراسم بزرگداشتی برای این عالم فقید برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، مراسم بزرگداشت آیت الله محمدعلی اسماعیل پور، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در بیت العباس شهرضا برگزار می‌شود.

کد خبر 350731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.