۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
گسترش مدارس قرآنی در اصفهان

رییس موسسه مهد قرآن کریم اصفهان از گسترش مدارس قرآنی در مقطع متوسطه اول خبر داد.

حسین خاکسار هرندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارشناسان معتقدند حفظ قرآن در دوره دوم متوسطه با توجه به حجم زیاد دروس و تخصصی شدن آنها توصیه نمی‌شود . بهترین دوره برای حفظ قرآن متوسطه اول و همچنین پایه‌های پنجم و ششم است. از این رو مدرسه القرآن در این مقاطع اقدام به پذیرش دانش آموز کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه القرآن از سال قبل شروع به فعالیت کرده و اکنون دومین سال فعالیت خود را می‌گذارند، افزود: در حال حاضر دانش آموزان برای حضور در مدرسه القران باید ابتدا در یک مدرسه دیگر ثبت نام کنند و برای انجام تحصیل در طول سال تحصیلی با هماهنگی‌های صورت گرفته از طرف موسسه، در آنجا حضور نیافته و زمان خود را در مهد قرآن بگذرانند.

رییس موسسه مهد قرآن کریم اصفهان ادامه داد: در مدرسه القرآن، دانش آموزان روزانه شش ساعت تحصیلی را می‌گذرانند که سه ساعت در روز به حفظ قرآن و سه ساعت دیگر به مطالب درسی اختصاص می‌یابد. در نهایت دانش آموزان زمان امتحانات به همان مدرسه‌ای که ثبت نام کرده‌اند، باز می‌گردند و با سایر دانش آموزان در امتحان شرکت خواهند کرد.

خاکساری هرندی در پاسخ به این سؤال که چگونه دانش آموزان با گذراندن روزانه سه ساعت درسی، به فراگیری کلیه دروس می‌پردازند؟ گفت: فراگیری دروس حفظی به عهده خود شخص است و تمرکز بیشتری بر روی دروس تخصصی مانند علوم، ریاضی و زبان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اولین سالی بود که این طرح در استان اجرا شد و دانش آموزان این مدرسه توانستند به خوبی موفق به گذراندن دروس خود با کسب نمرات بالایی شوند، اضافه کرد: حفظ قرآن در این مدرسه ممکن است یک تا سه سال، با توجه به استعداد شخص دانش آموز و تمایل و علاقه خود وخانواده اش به طول بینجامد.

رییس موسسه مهد قرآن کریم اصفهان تصریح کرد: علاقه مندان به این طرح ابتدا در یک دوره آزمایشی شرکت می‌کنند و در پایان استعدادیابی شده و برای هر فرد، جداگانه برنامه ریزی می‌شود که در طول چه مدت به حفظ کل قرآن بپردازد.

خاکساری هرندی با بیان اینکه موسسه مهد قرآن مراکز دیگری در پایه ابتدایی دارد که این مدارس به صورت غیر انتفاعی عام المنفعه فعالیت می‌کنند، گفت: این موسسه تا به حال موفق به تأسیس مدرسه در مقطع متوسطه اول نشده است؛ اما در نظر دارد برای سال تحصیلی آینده دو مدرسه در مقطع متوسطه اول، یکی دخترانه و دیگری پسرانه تأسیس کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی نیز هستند که قبلاً به حفظ قرآن پرداخته‌اند و پس از آن با ورود به عرصه تحصیل در مدارس عادی، حفظ قرآن به فراموشی سپرده می‌شود این موسسه برنامه دارد مدرسه‌ای تأسیس کنند که این افراد هم بتوانند در کنار حفظ به تثبیت محفوظات نیز بپردازند، علاوه بر این در مجموعه همزمان به بحث زیبا خوانی، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم و تفسیر مختصر در حد ترجمه هم پرداخته می‌شود.

رییس موسسه مهد قرآن کریم اصفهان از برنامه ریزی برای تأسیس سایر شعب این مدرسه در شهرستان‌های دیگر استان خبر داد.

کد خبر 350705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.