اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به موادمخدر در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۶ طرح کنترل و نظارت در ایستگاه شهید امامی و بیش از ۴۰ طرح نیز در محورهای مواصلاتی فرعی شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اظهار کرد: هشت مرکز تخصصی درمان اعتیاد در شهرضا وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سه مرکز با مجوز سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به وجود مرکز اقامتی میان مدت و یک مرکز دولتی ترک اعتیاد در شهرستان، ادامه داد: امکانات موجود در این دو مرکز پاسخگوی همه نیازهای شهرستان نبوده و این مراکز باید حمایت بیشتری شود.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۶ طرح کنترل و نظارت در ایستگاه شهید امامی و بیش از ۴۰ طرح نیز در محورهای مواصلاتی فرعی شهرستان اجرا شده است.

رفیعی نژاد تأکید کرد: باتوجه به اینکه ایستگاه شهید امامی در مسیر شاهراه ترانزیتی کشور واقع شده و با امکانات شهرستانی خدماتی در سطح ملی ارایه می‌دهد، بنابراین لازم است امکانات و تجهیزات آن به روز و بیشتر شود.

وی اضافه کرد: امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مستقر در ایستگاه شهید امامی، باید متناسب با نقش و کارکرد آن در مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر باشد.

محمدحسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرضا در این جلسه اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهرستان، ۱۴۰ هزار نفر شهرنشین و ۲۰ هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی شهرضا و استقرار آن در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور و اتصال شمار زیادی از راه‌های اصلی و فرعی به آن، شرایط ویژه‌ای را در کنترل و نظارت بر آن با هدف تأمین امنیت و مقابله با محموله‌های قاچاق فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی شهرضا تأکید کرد: ایستگاه شهید امامی شهرضا، یکی از مهم ترین مبادی کنترلی کشور است که سالیانه مانع ورود مقادیر قابل توجهی از مواد مخدر به داخل استان و کشور می‌شود، بنابراین لازم است تهمیدات لازم برای تقویت این ایستگاه اتخاذ شود.

باباکلانی خاطرنشان کرد: کمیته مقابل با عرضه و ورود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با استفاده از همه امکانات اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی طرح‌های مختلف مقابله با عرضه مواد مخدر را اجرا می‌کند.

وی اظهار کرد: تقویت ایستگاه‌های تخصصی و اجرایی، مقابله با توزیع کنندگان خرد، پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری قاچاقچیان، از مهم ترین اقدامات انجام گرفته توسط پلیس شهرستان بوده است.

فرمانده انتظامی شهرضا ادامه داد: اجرای ۴۰ طرح پاکسازی مناطق آلوده و ۳۸ طرح کنترل و نظارت مبادی وروی اصلی و فرعی، تنها بخشی از اقدامات پلیس بوده که منجر به کشف ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان گردان و دستگیری ۱۱۰ توزیع کننده این مواد شده است.

باباکلانی از دستگیری ۳۳۶ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده‌اند.

کد خبر 350704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.