۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کمبود ۱۲۰ هزار معلم در مهر ماه

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه طی شش سال اخیر از شاهد شیب تند کاهش پذیرش دانشجو بودیم، گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۲۱ هزار دانشجو در سال ۹۱ به سه هزار دانشجو در سال ۹۶ رسیده است که این شرایط کمبود ۱۲۰ هزار معلم را در مهرماه امسال رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین خنیفر عصر امروز در نشستی با خبرنگاران اصفهان با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سال تاسیس دانشگاه تربیت معلم است، اظهار کرد: این دانشگاه در سال  ۱۲۹۷ با نام دارلمعلمین افتتاح شد و سپس به دانشسراهای شبانه روزی تغییر نام داد و از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۹۱ با عنوان مراکز تربیت معلم شناخته شد و از سال ۹۱ تاکنون نیز دانشگاه فرهنگیان نسبت به تربیت معلمان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با  دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد، اضافه کرد: این دانشگاه در حال حاضر  ۶۴ پردیس در ۳۱ استان و ۳۴ مرکز با پذیرش ۳۹ هزار دانشجو فعالیت دارد و در سال جاری نیز  سه هزار و ۹۵۰ فارغ التحصیل در ۱۶ رشته به آموزش و پرورش تحویل داده  می شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه طی شش سال اخیر از شاهد شیب تند کاهش پذیرش دانشجو بودیم، ادامه داد: تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۲۱ هزار دانشجو در سال ۹۱ به سه هزار دانشجو در سال ۹۶ رسیده است که این شرایط کمبود ۱۲۰ هزار  معلم را در مهرماه امسال رقم زد، البته راهکارهای تعیین، جایگزینی و تعدیلی به وسیله وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی به فعالیت هفت ماهه اش در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی حق الزحمه شش ترم حق التدریس ها پرداخت شده و ۹۸ درصد بودجه معوق چند سال گذشته را اخذ کردیم ضمن اینکه ۲۵ هزار ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کردیم.

خنیفر با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده در طی هفت ماه، ۴۳ هزار فرصت شغلی فراهم شده است، اضافه کرد: ۹ هزار و ۳۵۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می شود، ۳۰ درصد نیروها هم از حق التدریسی بوده و سرباز معلم و دانشیاران نهضت سواد آموزی نیز دیگر نیروهایی هستند که معلمان آموزش و پرورش را تامین می کنند.

وی به فرسوده بودن ۶۰ درصد ساختمان های دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد از این مراکز تا مهر ماه امسال بهسازی می شود. برای توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان زمین ۶۰ هکتاری پیش بینی شده است.

کد خبر 350701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.