چیت ساز: مشکلی بابت تامین لوازم التحریر وجود ندارد

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید مشکلی برای تامین لوازم التحریر وجود ندارد و بیش از نیاز بازار اقلام مورد نیاز در واحد های صنفی موجود است.

اکبر چیت ساز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سرکشی های به عمل آمده مشخص شده که تمام اقلام مورد نیاز جهت عرضه موجود است و هیچ نگرانی بابت عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار وجود ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت لوازم التحریر وارداتی شده است، اما اقلام داخلی به سبب تامین تنها برخی از مواد اولیه از خارج از کشور کمتر تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان با بیان اینکه قیمت لوازم التحریر وارداتی تابع شرکت های وارد کننده است و این موضوع در اختیار اصناف نیست، خاطرنشان کرد: نهادهای مسئول در این حوزه باید با نظارت مستمر جلوی هر گونه سوء استفاده و تخلف را از مبدا بگیرند.

چیت ساز با انتقاد از فروش کتاب های کمک آموزشی توسط معلمان در مدارس گفت: معلم در جایگاه انبیا خدمت رسانی می کند و زیبنده نیست که ذره ای از ارزش های والای انسانی در این حوزه خارج شود. چند سالی است که این بدعت بد توسط برخی از معلمان باعث متضرر شدن واحدهای صنفی شده است این روند مورد انتقاد ماست.

وی تصریح کرد: البته چند سال پیش این موضوع با رئیس سابق آموزش و پرورش اصفهان در میان گذاشت شد و طی بخشنامه ای به مدارس اعلام شد که فروش اجباری کتب کمک درسی توسط معلمان غیر قانونی است اما به سبب نبود نظارت های جدی این مشکل همچنان ادامه دارد.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان در مورد تمایل مصرف کنندگان به محصولات داخلی گفت: در سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی رسانه ها باید با فرهنگ سازی زمینه حمایت مردم را فراهم کنند، البته گام های خوبی در این مورد برداشته شده است اما این حمایت باید بیشتر شود.

چیت ساز تاکید کرد: مردم  می توانند هر گونه تخلف در عرضه لوازم و تحریر به  تعزیرات حکومتی و یا بازرسی اتحادیه در میان بگذارند تا در اسرع وقت با واحدهای متخلف برخورد شود.

کد خبر 350698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.