کشف و ضبط سکه‌های تاریخی در اصفهان

تلاش نیروهای یگان حفاظت استان اصفهان به کشف تعداد ۳۸ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران اشکانی، صدر اسلام و متأخر اسلامی منجر شد.

به گزارش ایمنا، سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور، ضمن اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت استان اصفهان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه، پس از انجام اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر، با تشکیل تیمی زبده از کارکنان یگان تحقیقات گسترده در این زمینه را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از چندین روز کار اطلاعاتی با تلاش بی‌وقفه  به محض شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه با مراجعه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه تعداد ۳۸ قطعه سکه تاریخی، تعداد دو عدد سوزن فلزی(سوزن مخصوص موی سر) و تعداد هشت عدد سر پیکان از او کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: در پی کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، اصالت اشیای مکشوفه تایید و قدمت آن‌ها دوران اشکانی و صدر اسلام و قدمت ۳۴ قطعه از سکه‌های کشف شده دوران متاخر اسلامی تخمین زده شد.

منبع: خبرگزاری میراث آریا

کد خبر 350643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.