تفاهم‌نامه تدوین طرح جامع شهری منعقد شد

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان طرح جامع شهری جدید را مشکل‌گشای معضلات شهری دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای تدوین طرح جدید جامع شهری بین شهرداری، شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده است.

مسعود کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مبنای طرح جدید، تدوین راهبردهای جامع شهری است، اگر آینده‌نگری در تهیه طرح جامع شهری لحاظ شود، بدون شک به سمت توسعه پایدار مبتنی بر مشارکت هر چه بیشتری مردم گام برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری جدید، مشکل‌گشای شهر است، ادامه داد: درصددیم طی تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری، شورای شهر و اداره‌کل راه و شهرسازی منعقد شد، طرح جامع جدیدی متناسب با شرایط روز شهر اصفهان تهیه کنیم.

 مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به طولانی شدن زمان تدوین طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر اصفهان ۱۰ سال به طول انجامید، این زمان طولانی باعث شد در زمان ابلاغ، اعتبار طرح تفصیلی به پایان برسد. 

کریمیان ادامه داد: طی ۱۰ سال قطعا ظرفیت‌های شهر اصفهان دچار تغییر و تحول می‌شود، بنابراین زمانی طرح تفصیلی ابلاغ شد که دیگر نمی‌توانستیم از تسهیلات این طرح استفاده کنیم.

وی به فرآیند تدوین طرح تفصیلی اشاره و اضافه کرد: پس از تنظیم توافق نامه و متولی شدن شهرداری پنج مشاور بزرگ کشوری وظیفه تهیه طرح را بر عهده داشتند و یک مشاور نیز بر فعالیت مشاوران نظارت داشت. انتخاب مشاوران در کمیسیونی متشکل از شهرداری، استانداری و اداره راه و شهرسازی انجام شد، اما متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها، طولانی شدن روند تهیه و تصویب باعث شد تا نتوانیم بهره کافی را از طرح تفصیلی ببریم. 

کد خبر 350639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.