۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
"گاری نو" کسب و کاری خیابانی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: باتوجه به اینکه گسترش دست فروشی چهره ناخوشایندی را در شهر ایجاد می کند برای حمایت از دست فرشان نیازمند، شهرداری زرین شهر طرحی تحت عنوان «گاری نو» را اجرایی خواهد کرد.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه کسب و کارهای خیابانی به خصوص دست فروشان باید ساماندهی شوند، اظهار کرد: همیشه نمی توان به دست‌فروشان به دید مجرم نگاه کرد بلکه نیاز است در برخی مواقع از آنان حمایت کرد چرا که در بسیاری از مواقع برخی افراد از سر ناچاری، فقر، بیکاری و مشکلات و مسایل اقتصادی حاکم بر جامعه به اجبار به دست فروشی روی می‌آورند.

وی افزود: برخی افراد دست فروشی را پهن کردن بساط برای اداره زندگی در خیابان‌های شهر می دانند، اما باید توجه داشت گسترش آن چهره ناخوشایندی را در شهر ایجاد می کند و برهمین اساس انتظار جامعه از مدیران شهری ساماندهی دست فروشان در راستای تحقق حقوق شهروندی و زیباسازی چهره شهر است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: برخی از دست فروشان سرپرست خانوار و نان آور خانواده بوده و در سرما و گرما تمامی سختی ها را تحمل می کنند تا نان حلال به دست آورند.

وی ادامه داد: برخی دست‌ فروشان در خیابان ها اقدام به فروش البسه، نهال درخت و... کرده و برخی مواد غذایی طبخ و به مردم ارایه می کنند که ممکن است حتی سلامتی مردم را به خطر بیاندازد از این جهت شهرداری زرین شهر تصمیم گرفت ضمن شناسایی دست فروشان نیازمند، به‌ جای رفتارهای تند با افرادی که به ‌ناچار به این حرفه اشتغال دارند زمینه فعالیت مناسب آن‌ها را فراهم کنند.

محمدی اضافه کرد: توجه به اقشار کم درآمد و نیازمند امری ضروری به شمار می آید از این جهت شهرداری زرین شهر در راستای انجام وظایف اجتماعی خود با نگاهی جهادی با طرحی تحت عنوان «گاری نو» به سمت ساماندهی کسب و کارهای خیابانی حرکت کرد تا با در اختیار قرار دادن یک گاریچه به طرحی نوین نه تنها چهره نازیبای شهر را زیبا کرده بلکه با ساماندهی دست فرشان و قانونمند کردن حرکت آنها سلامت افراد جامعه را نیز تامین کند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه مردم از حضور دست فروشان در شهر گلایه مند هستند، خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) این طرح با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

کد خبر 350619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین زاده IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    0 0
    احسنت بر این تفکر موفق و پیروز باشید