ایستگاه دوچرخه‌سواری شهرداری زرین‌شهر راه‌اندازی شد

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: ایستگاه دوچرخه ویژه ماموریت های درون شهری پرسنل شهرداری زرین شهر راه اندازی شد.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه امروزه آلودگی هوا از جمله مشکلاتی است که همه افراد درگیر آن هستند، اظهار کرد: در شهرهای بزرگ و صنعتی همچون زرین شهر، آلودگی همواره نگرانی بسیاری از شهروندان بوده است، اما باید توجه داشت در کنار آلایندگی صنایع بزرگ، آلودگی ناشی از تردد خودروها و موتور سیکلت‌ به چالشی فراروی مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از خودرو از عوامل اصلی آلودگی به شمار می آید، افزود: مدت‌هاست که در شهرهای مختلف، اخباری مبنی بر ترویج استفاده از دوچرخه به جای وسایل نقلیه موتوری منتشر می‌شود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مسئله، شهرداری زرین شهر  با ساخت و گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شهر و ترویج فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه، برای این‌منظور اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته مسئولان در کنار مردم برای انجام کارهای درون شهری از دوچرخه استفاده می‌کنند، شهرداری زرین شهر نیز برای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه پیشگام شده و ایستگاه دوچرخه ویژه ماموریت‌های درون شهری پرسنل شهرداری را راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: استفاده مدیران و کارکنان شهرداری از دوچرخه برای انجام ماموریت‌های درون شهری، الگویی برای کاستن از ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه آموزش دوچرخه سواری به کودکان باعث توسعه فرهنگ دوچرخه سواری می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه خیابان‌های شهر هنوز آمادگی عبور دوچرخه از مسیرهای مشخص را ندارد، اما همان طور که سال‌های گذشته در بسیاری از شهرهای بزرگ مسیر ویژه بی‌آرتی ایجاد شد، برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری نیز اقدام می‌شود تا نگرانی تامین امنیت جانی دوچرخه سواران نیز برطرف شود.

کد خبر 350611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.