توقیف خودروهای دارای جریمه بیش از ۱۰ میلیون/ محموله عدس قاچاق کشف شد

توقبف خودروهای دارای جریمه بیش از ۱۰ میلیون ریال، دو کشته و مجروح در تصادف پراید و موتورسیکلت، توقیف محموله شش میلیاردی عدس در شهرضا و دستگیری زوج اصفهانی با بیش از یک میلیارد کلاهبرداری از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: رانندگان خودروهای که داری جریمه پرداخت نشده بیش از ۱۰ میلیون ریال می باشند می بایست نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند.

وی افزود : براساس تبصره ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از مالکان وسیله نقلیه که میزان جرایم رانندگی خودرو یا موتورسیکلت آنها به حد نصاب ۱۰میلیون ریال رسیده باشد موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به تسویه حساب جرایم اقدام کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در صورت عدم پرداخت جریمه تا زمان پرداخت کامل ، وسیله در توقیف سیستمی و نهایتا در صورت تردد در توقیف فیزیکی پلیس درخواهد آمد.

تصادف پراید و موتورسیکلت با یک کشته و یک مجروح در اصفهان

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: روز گذشته ماموران پلیس راه "اصفهان-شهرکرد" از تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک موتورسیکلت در محور "کچویه-هاردنگ" مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راکب موتورسیکلت در دم فوت و سرنشین آن به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام شده است .

محموله ۶ میلیاردی عدس در شهرضا توقیف شد

سرهنگ محمد حسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرضا اظهار کرد: در راستای تشدید مبارزه با ورود کالاهای خارجی قاچاق، مأموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا طی عملیاتی حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودروی کامیون کشنده حامل بار قاچاق که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه اسناد و مدارک ارائه شده توسط رانندگان خودروها با بار آنها همخوانی نداشت هر دو خودرو به دلیل حمل کالای قاچاق توقیف و طی هماهنگی با مقام قضائی از آنان بازرسی به عمل آمد.

سرهنگ باباکلانی، تصریح کرد: در این عملیات در مجموع ۱۰۸ تن عدس خارجی قاچاق کشف شد که ارزش این محموله برابر اعلام  کارشناسان شش میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این رابطه دو نفر به جرم حمل کالای قاچاق دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری باند کلاهبرداران میلیاردی از بیمه در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت به عنف محموله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰  در نجف آباد، ماموران واحد گشت انتظامی این شهرستان در محل حاضر و با شاکی پرونده روبرو شدند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود  گفت، هنگام توقف در یکی از خیابان های شهرستان نجف آباد دو نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پژو ، کامیون حامل۲۴ تن برنج وی را با تهدید سلاح سرد سرقت کرده و متواری شدند.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی، بررسی دقیق تر بر روی پرونده به پلیس اگاهی شهرستان نجف آباد ارجاع و تحقیقات ویژه برای دستگیری سارقان آغازشد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه با بررسی های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد راننده کامیون با توجه به بیمه بودن بار خودرو توسط دو نفر از دوستان خود اقدام به صحنه سازی سرقت محموله کرده و با این ترفند توانسته مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از بیمه کلاهبرداری کند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم برنج ها را در بازار به فروش رسانده و به منظور گمراه کردن کارشناسان وجوه حاصله را به حساب افراد مختلف واریز کرده بود اظهار داشت: پس از کشف موضوع تمامی  حساب های مربوطه شناسایی و  طی هماهنگی با مقام قضائی مسدود شدند.

 سرهنگ "سلیمیان" خاطر نشان کرد: با تکمیل شدن اطلاعات کارآگاهان، هر سه متهم این پرونده در یک عملیات ویژه دستگیر و  به اتهام خیانت در امانت ، سرقت و تبانی در کلاهبرداری از شرکت بیمه  تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

دستگیری زوج اصفهانی با بیش از یک میلیارد کلاهبرداری

هم همچنین گفت: درپی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری یک زوج جوان از ساکنان یکی از محلات شهرستان اصفهان موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرارگرفت.

این مقام مسئول  ادامه داد:در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد زنی با همکاری وتبانی همسرش اقدام به تأسیس صندوق قرض الحسنه بدون مجوز کرده و با جلب اعتماد اهالی محل وجوه متعددی از سرمایه گذاران دریافت و پس از مدتی محل سکونت و صندوق را ترک و متواری شدند.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه متهمان با این شیوه توانسته بودند مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سرمایه گذاران کلاهبرداری کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه رد و نشانه ای از متهمان وجود نداشت، کارآگاهان تلاش گسترده و شبانه روزی خود را برای دستگیری آنان آغازکردند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: سرانجام با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی مخفیگاه متهمان در یکی از محلات شهر اصفهان شناسایی و هر دو نفر دستگیر و حساب های آنها مسدود شد.

سرهنگ سلیمیان با اشاره به شناسایی ۱۱ مالباخته در این پرونده اظهار کرد: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی هر دو نفر به منظور انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 350606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.