تاج الدین: از اجرای پروژه‌های کلان اصفهان حمایت می‌کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های کلان شهر اصفهان همچون سالن اجلاس به نتیجه برسد، قطعا منطقه رشد خواهد کرد و حتی بسیاری از مشکلات خردی که مردم اصفهان با آن مواجه هستند نیز رفع می شود.

ناهید تاج الدین در حاشیه بازدید از پروژه های منطقه ۴ شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به واسطه پتانسیل و ظرفیت منطقه چهار شهرداری اصفهان پروژه‌های کلانی در این منطقه در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه مدیرانی باید به کار گرفته شوند که پروژه‌ها را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به نتیجه برسانند، افزود: برخی از طرح‌هایی که در منطقه چهار در حال اجرا است، پروژه‌ای ملی و بین المللی محسوب می‌شود که سودآور است، بنابراین به عنوان نماینده مجلس از اجرای چنین طرح‌هایی حمایت خواهیم کرد و اگر نیاز به پیگیری در استان و در سطح کلان کشور داشته باشد، به طور حتم با مدیران استانی و وزیران مطرح می‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالن اجلاس یکی از پروژه‌های کلان اصفهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار بوده دولت وقت ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دهد، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، بنابراین در حال پیگیری برای جذب مابقی بودجه دولتی این پروژه هستیم.

تاج الدین به احداث پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با سرعت بالایی در حال اجرا است، البته این طرح باید مدت‌ها قبل افتتاح می شد، اما به دلایلی متوقف شد، بنابراین در تلاش هستیم با حمایت از مجموعه، پروژه را سریعتر به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه های کلان شهر اصفهان را پیگیری خواهیم کرد، تاکید کرد: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسد، منطقه رشد خواهد کرد و حتی بسیاری از مشکلات خردی که مردم اصفهان با آن مواجه هستند نیز رفع می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای احداث پروژه‌های شهری گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهر گام برداشته است.

بخشی از پروژه میدان شهدای هسته‌ای را امسال تکمیل می‌کنیم

رضا اخوان، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایمنا گفت: ابر پروژه میدان شهدای هسته ای در قالب چهار پروژه تعریض خیابان سلمان فارسی، ساماندهی میدان شهدای هسته‌ای، تعریض خیابان روشن دشت و خیابان ارغوانیه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تملک و آزادسازی پروژه در دستور کار است، افزود: این ابر پروژه به دلیل تعداد زیادی از مغازه‌های تجاری در ابتدای خیابان روشن دشت، همچنین باغات و اراضی کشاورزی و مغازه‌ها در ادامه خیابان سلمان فارسی، اراضی کشاورزی و باغات در ابتدای خیابان ارغوانیه و همچنین اراضی کشاورزی و مغازه‌های واقع در میدان شهدای هسته‌ای نیازمند آزادسازی با حجم سنگین و هزینه‌ای هنگفت است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی خیابان سلمان فارسی تاکنون ۷۰ درصد و میدان شهدای هسته‌ای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است​، ادامه داد: عملیات آزادسازی خیابان ارغوانیه هنوز آغاز نشده، بنابراین امیدواریم سال آینده بتوانیم بودجه ای برای آن در نظر بگیریم و این پروژه را تکمیل کنیم.

اخوان ادامه داد: متاسفانه زمانی که این پروژه در سال ۹۴ شروع به کار کرد که منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده بود و با استقراض این پروژه پیشروی کرد، هم اکنون شهرداری با بدهی‌های زیادی روبرو است، اما درصدد هستیم تا آزادسازی بخش پرتردد پروژه را طی چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی به بوستان اشراق در کنار کوه نخودی اشاره کرد و گفت: بخشی از فاز نخست پروژه بوستان اشراق نیز که از سال ۹۴ آغاز شد در تملک معارضان بود که توانستیم طی توافقاتی رضایت مالکان را جلب کنیم، در حال حاضر نیز فاز نخست این طرح در فضایی به مساحت چهار هکتار آماده بهره برداری است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان به تغییر طراحی فاز دوم این پروژه اشاره و اضافه کرد: به دلیل قرارگیری معدن در فاز دوم از بوستان کوهستانی اشراق، امکان اجرای فعالیت‌های عمرانی در این محدوده وجود ندارد، بنابراین مجبور شدیم طرح را تغییر بدهیم و در حال حاضر نیز اجرای پروژه متوقف شده است.

به گزارش ایمنا، ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای پروژه های منطقه چهار شهرداری اصفهان شامل پروژه پارک جنگلی اشراق و میدان شهدای هسته‌ای بازدید کرد.

کد خبر 350594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.