رونق گردشگری مذهبی در مقبره "حافظ رجب برسی" در زواره

بخشدار زواره گفت: طرح گازرسانی به مقبره شیخ حافظ رجب برسی با ۵۰ میلیون تومان اعتبار در مدت ۱۵ روز اجرا می شود.

سیدمهدی آموزگار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مقبره شیخ حافظ رجب برسی در نزدیکی روستای امیرآباد در ۱۲ کیلومتری شمال شهرزواره در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد، اظهار کرد: اداره گاز زواره، گاز رسانی به این مقبره را که یکی از مناطق گردشگری بخش زواره به شمار می‌آید را به طول یک کیلومتر از جاده زواره به امیر آباد اجرا می کند.

وی افزود: طرح گازرسانی به مقبره شیخ حافظ رجب برسی با ۵۰ میلیون تومان اعتبار در مدت ۱۵ روز اجرا می شود.

بخشداره زواره با بیان اینکه فراهم کردن خدمات رفاهی فرصتی برای جذب سرمایه گذار و گردشگر است، تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری مذهبی و جذب بیشتر گردشگر در بخش زواره باشد.

آموزگار عنوان کرد: در سال‌های اخیر گردشگرانی که برای بازدید از منطقه کویری "تل‌شیطان" زواره به روستای امیرآباد می‌آیند ساعتی را در مقبره حافظ رجب برسی سپری می کنند.

به گزارش ایمنا، شیخ رجب برسی فاضل، محدث شیعه، شاعر، منشی و ادیب از عرفای اواخر قرن هشتم و اوایل قرن نهم هجری قمری است که در عهد تیموریان می‌ زیسته و کتاب های بسیاری در حد تفسیر و احادیث به یادگار مانده که "مشارق النوارالیقین" در مدح حضرت امیرالمومنین (ع) یکی از این نمونه‌ها است همچنین وی از علمای نامدار قرن هشتم بوده که اشعار بسیاری در مدح پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) سروده است.

کد خبر 350592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    مزار شیخ رجب برسی در روستای برس تربت حیدریه است
  • سیداحمد رفیعی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    مقبره شیخ حافظ رجب برسی درروستای برس تربت حیدریه است ودراثار ملی بهثبت رسیده