شکوفایی اجتماعی نیازمند مشارکت زنان است

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: زنان در بنیان خانواده دارای جایگاه مهم و ویژه ای هستند و در فعالیت های اجتماعی نیز نقش اثرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در نشست با اعضای کانون فرهنگی بانوان تیران با اشاره به تشکیل این مرکز برای فعالیت حوزه بانوان اظهار کرد: جایگاه اجتماعی و موثر بانوان غیرقابل انکار و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: شکوفایی اجتماعی نیازمند مشارکت زنان در عرصه های مختلف کشور است و نباید از حضور آنان در جامعه غافل شویم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نقش بانوان تنها به مدیریت خانواده نیست، تصریح کرد: زنان در بنیان خانواده دارای جایگاه مهم و ویژه ای هستند و در فعالیت های اجتماعی نیز نقش اثرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان تیران و کرون از ظرفیت بانوان در فعالیت های فرهنگی و هنری کمتر استفاده شده، خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار مشخص و جامع در حوزه توانمندی های زنان این منطقه در دسترس نیست و این چالش مانع از شکوفایی استعدادها و بهره گیری از ظرفیت این قشر شده است.

صالحی انجام فعالیت مطالعاتی و پژوهشی در حوزه بانوان این شهرستان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید با شناسایی توانمندی ها، پتانسیل ها و حتی چالش های حوزه زنان برای آنان برنامه ریزی کرد تا مشارکت بیشتر آن ها فراهم شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با تاکید بر عضویت افراد کانون و تشکل های بانوان در شوراهای اجتماعی و فرهنگی این منطقه تصریح کرد: حضور بانوان فعال و فرهیخته در تصمیم گیری های مهم شهرستان به اعتلای منطقه کمک می کند.

وی افزود: جوانان و بانوان دو قشر مهم در جامعه هستند که کمتر از ظرفیت و توان آن ها استفاده شده، اما سیاست های کشور و دولت بر حمایت از فعالیت تشکل های مردم نهاد این دو قشر و فضاسازی برای حضور و مشارکت آنان است.

کد خبر 350574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.