راه اندازی ۱۷۷ واحد دامپروری در اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: مشاغل خدماتی با ۴۰ و دام‌پروری با ۲۷ درصد بیشترین سهم را در اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد اصفهان در سه‌ماهه نخست سال جاری دارند.

به گزارش ایمنا، بهرام سوادکوهی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: هزینه تولید یک شغل در سطح اقتصاد کشور بیش از ۷۰ میلیون تومان است که در کمیته امداد اصفهان هر شغل پایدار با هزینه‌ای نزدیک به ۱۹ میلیون تومان ایجاد می‌شود.

سوادکوهی بابیان اینکه هدف کمیته امداد اصفهان خودکفایی جامعه تحت حمایت و ایجاد یک بستر معیشتی امن و پایدار برای آن‌هاست، گفت: طرح‌های اشتغالی که مددجویان این نهاد اجرا می‌کنند با این رویکرد انتخاب می‌شود و بر همین اساس گسترش مشاغل بومی و سازگار با شرایط جامعه هدف در اولویت قرار دارد.

وی بابیان اینکه بیشترین شغل ایجادشده توسط این نهاد زیرمجموعه مشاغل خدماتی قرار می‌گیرد، گفت: ماهیت کسب‌وکارهای این حوزه به‌گونه‌ای است که نیاز به سرمایه و هزینه کمتری دارند و ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند و بر همین اساس با ویژگی‌های خاص مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد تطبیق بیشتری دارد.

سوادکوهی تعداد اشتغال ایجاد شده در حوزه خدمات در سه‌ماهه ابتدای سال جاری را ۲۵۶ شغل اعلام کرد و گفت: این میزان نزدیک به ۴۰ درصد از کل مشاغل ایجادشده در این بازه زمانی توسط کمیته امداد اصفهان را شامل می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با اعلام اینکه ۳۶ درصد از جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: توسعه اشتغال در میان این مددجویان مستلزم سرمایه‌گذاری در بخش دام‌پروری و کشاورزی است که دام‌پروری به علت وابستگی کمتر به زمین و آب با شرایط استان تطابق بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در سه‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۷۷ طرح اشتغال در زمینهٔ دام‌پروری توسط جامعه تحت حمایت کمیته امداد اجرا شد که بیش از ۲۷ درصد از کل اشتغال ایجادشده توسط این نهاد در این بازه زمانی را شامل می‌شود.

سوادکوهی با اشاره به سایر مزیت‌های نسبی موجود در استان گفت: فعالیت‌های صنعتی و معدنی، صنایع‌دستی، کشاورزی و شیلات در رتبه‌های بعدی از نظر میزان شغل ایجاد شده قرار دارند.

کد خبر 350571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.