شهرداری آماده همکاری برای احیاء و مرمت خانه‌های تاریخی است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: توجه به خانه‌های تاریخی تأثیر زیادی در افزایش جذب گردشگر همچنین رونق اقتصادی دارد، از این رو شهرداری منطقه سه آماده هر گونه همکاری برای احیاء و مرمت خانه‌های تاریخی است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ۲۶۳ هکتار از محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که در دل این بافت خانه‌ها و بناهای ارزشمند تاریخی وجود دارد.

وی افزود: برای مرمت، بازسازی و تبدیل خانه های تاریخی به میهمان‌سرا با همکاری میراث فرهنگی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ کدام از خانه‌های تاریخی در مالکیت شهرداری نیست، گفت: حدود ۲۰۰ خانه تاریخی قابل احیاء در منطقه سه وجود دارد که بیشتر آنها در محله‌های شهشهان، دردشت و جویباره متمرکز شده و می‌تواند منبع درآمدی برای بخش خصوصی در راستای رونق گردشگری باشد.

وی ادامه داد: توجه به خانه‌های تاریخی تأثیر زیادی در افزایش جذب گردشگر همچنین رونق اقتصادی دارد، از این رو شهرداری منطقه سه آماده هر گونه همکاری برای احیاء و مرمت خانه‌های تاریخی است.

کارگر با بیان اینکه شهرداری درصدد احیاء خانه های تاریخی شهر است، اظهارکرد: اقامت در خانه‌های تاریخی برای گردشگران بسیار جذاب‌تر از اقامت در هتل‌های چند ستاره شهر است، از این رو دنبال هستیم تا این ظرفیت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: شناسایی این محل‌ها و ارتباط مالکان با سرمایه‌گذاران به خوبی در حال انجام است و در این فرآیند شهرداری به دنبال ریال و تراکم نیست.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از مالکان خانه‌های تاریخی انتظار می‌رود به شهرداری مراجعه کنند تا چنان‌چه امکان بازسازی وجود داشته باشد، با همکاری میراث فرهنگی تمهیداتی برای بهسازی آن انجام شود، در غیر این صورت می‌توانند به میراث مراجعه و خود سازمان این اختیار را دارد که نسبت به تملک خانه‌های تاریخی اقدام کند.

کد خبر 350565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.