۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
خلاقیت در پیچ و خم ضایعات چوب

این روزها خانه هنرمندان اصفهان میزبان آثار هنری خلاقانه «بشیرعلی حسنی» است و بار دیگر چوب بستری برای آفرینش هنر شده است.

بشیرعلی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اینکه بچه‌ها با ضایعات چوب، تیر و کمان می‌سازند نه تنها در بین هم‌نسلان من و در نسل فعلی بلکه از سالها پیش معمول بوده است؛ اما من خواستم که بگویم با ضایعات چوب به غیر از تیر و کمان می‌توان هزاران چیز دیگر را ساخت.

وی افزود: من در این خرده چوبها هزاران طرح و نقش دیده‌ام و تصمیم گرفتم آن‌ها را به مردم نیز نشان دهم.

حسنی گفت: در این نمایشگاه حدود ۱۵۰ اثر با موضوعاتی مانند کلکسیون ورزش باستانی، اصحاب کهف، وزنه‌برداری، دوستی و اخوت و بسیاری موضوعات دیگر به نمایش درآمده است که همگی با استفاده از چوب ساخته شده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: خلاقیت در استفاده از ضایعات چوب برای ساختن آثار مختلف، علاوه بر اینکه جنبه آموزشی برای مخاطبین دارد، می‌تواند در تقویت هنر و خلاقیت در کودکان نیز نقش موثری ایفا کند، به نحوی که این خلاقیت می‌تواند بعدها در زندگی آن‌ها موثر باشد و آن را در هر صنعت دیگری به کار بندند.

حسنی ادامه داد: آثار هنری ارایه شده در این نمایشگاه نه خراطی است، نه تراشکاری و نه خاتم‌کاری بلکه بیشتر نشان دهندۀ خلاقیت در چوب است. این کار برای من جذابیت دارد؛ ضمن اینکه استقبال مردم از آثاری که خلق می‌کنم بسیار خوب بوده و مردم کارهایم را دوست داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، بشیرعلی حسنی متولد سال ۱۳۴۵ است و از حدود سه سال قبل خلق آثار هنری مختلف با استفاده از چوب را آغاز کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «چوبینه ها» می‌توانند تا ۲۳ مردادماه همه روزه صبح ها ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها ۱۴ تا ۱۹:۳۰ به خانه هنرمندان، واقع در خیابان آبشار اول، پارک ایثارگران مراجعه کنند.

کد خبر 350564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.