تردد تک سرنشینان در شهر ممنوع می‌شود

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان درصدد است یک روز از هفته را به طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین در نقاط خاصی از شهر اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (شنبه) در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: برای اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین نیاز به مشارکت همگانی مردم داریم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در ابتدا نظرات کارشناسان را در خصوص این طرح دریافت و مصوبات لازم را از مراجع ذی صلاح اخذ می‌کنیم و سپس این طرح را با مشارکت مردم اجرا خواهیم کرد، به طور حتم اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تاثیر بسزایی دارد.

وی به برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرها به میزبانی مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در این اجلاس که روز پنجشنبه هفته گذشته در شهر مشهد برگزار شد، شهرداری‌ها برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها پیشنهاداتی به دولت و مجلس ارائه کردند، امیدواریم با حمایت دولت و مجلس و اصلاح قوانین همچنین وضع مقررات جدید برای شهرداری‌ها بتوانیم به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر شرایط مالی شهرداری‌ها مناسب نیست و رکود بر درآمدهای این نهاد تاثیر گذاشته است از این رو باید با تدبیر شایسته و وضع مصوبات مناسب به سمت درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها حرکت کرد تا کیفیت و کمیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش یابد.

نوروزی با اشاره به شرایط کم‌آبی اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی از شهروندان انتظار می رود در مصرف آب به صورت جدی صرفه جویی کرده و مراقب هدر رفت آب باشند.

وی ادامه داد: شهرداری درصدد است با شیوه‌های مختلف صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب، تابستان سخت امسال را پشت سر بگذراند که امیدواریم مردم با کارکنان فضای سبز شهرداری همکاری کنند تا فضای سبز و درختان که بخشی از هویت شهر هستند، سرزنده باقی بمانند. 

کد خبر 350542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.