لزوم صدور کارت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی در اصفهان

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با در اختیار داشتن مشخصات دانش آموزان، می‌توان کارت‌های شناسه دار با عکس دانش آموزان مخصوص حمل و نقل عمومی صادر و در اختیار آنها قرار داد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای صدور کارت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی باید با مدیریت اصفهان‌کارت و آموزش و پرورش تعامل و هماهنگی برقرار شود که در این راستا تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده است.

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان روزانه به صورت متوسط نزدیک به ۵۰ سرویس دانش‌آموزی را در قالب سفرهای سیاحتی، تفریحی و فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش پوشش می‌دهد.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه با کمک آموزش و پرورش می‌توان اقدام به حذف واسطه‌ها در نواحی مختلف کرد تا مباحث ایمنی و ریالی بیش از پیش به نفع دانش آموزان شود، اضافه کرد: با شناسایی کریدورهای دانش آموزی نیز می‌توان سرویس دهی مناسب‌تری برای دانش آموزان در سطح شهر داشته باشیم.

افتخاری ادامه داد: با در اختیار داشتن اطلاعات سکونت دانش آموزان می‌توان مسیر اتوبوس ویژه دانش‌آموزی تعریف کرد که تحقق آن مستلزم تعامل و همکاری دو طرفه است و در صورتی که این اطلاعات در اختیار شرکت اتوبوسرانی قرار گیرد می‌توان چندین کریدور دانش آموزی برای مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعریف کرد.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که در طول روز به شهروندان سرویس‌دهی می‌کنند تنها در ساعت‌های خاصی می‌توانند دانش آموزان را جابه جا کنند، گفت: باید علائم مخصوص ایستگاه‌های سرویس دانش آموزی در شهر به خصوص در مناطق محروم مشخص شود و همان‌طور که در تمام دنیا هم رایج است، به احترام دانش آموزان سایر افراد جامعه سوار اتوبوس دانش آموزان نمیشوند و به این طریق دانش‌آموزان با خیالی آسوده‌تر و هزینه‌ای کمتر مسیرهای روزانه خود را طی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: سهم زیادی از سفرهای اتوبوسرانی متعلق به دانش آموزان است و به همین علت در فصل تابستان حجم کار اتوبوسرانی به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

کد خبر 350529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.