ایران در توسعه گردشگری حلال موفق نبود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است با وجود یک و نیم میلیارد مسلمان و حدود ۶۰ کشور اسلامی در دنیا ایران به سهولت می‌تواند از ابزار گردشگری حلال به منظور درآمدزایی استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، سیده فاطمه ذوالقدر با تاکید بر لزوم افزایش جذب گردشگر از کشورهای مسلمان و حوزه خلیج فارس، گفت: متاسفانه استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای جذب توریست مورد غفلت واقع شده این در حالی است که این کشورها اشتراکات مذهبی و فرهنگی بیشتری نسبت به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با ما دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته تمامی کشورها ظرفیت جذب گردشگر داشته و باید بر اساس سلیقه و نیاز، جذب گردشگر را داشته باشیم.

زیرساخت‌های کشور برای جذب گردشگر به درستی فراهم نیست

وی با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های کشور برای جذب گردشگر به درستی فراهم نیست، تصریح کرد: متاسفانه ضعف و کمبودهای زیادی در زمینه اسکان گردشگران و ارائه خدمات‌دهی هتل ها وجود دارد که هنوز رفع نشده؛ این در حالی است که بهبود زیرساخت‌ها نقش اصولی و مهمی در توسعه صنعت توریسم دارد.

در زمینه توسعه گردشگری حلال موفق نبوده‌ایم

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه در زمینه توسعه گردشگری حلال موفق نبوده‌ایم، توجه به این صنعت را راهکار توسعه و رشد گردشگری دانست و گفت: توسعه گردشگری بهبود اشتغال، ارز آوری و ارزش افزوده را به دنبال داشته و می‌طلبد با رفع مشکلات سد راه توسعه صنعت توریسم گامی جدی برای مقابله با تحریم‌ها برداریم.

وی با تاکید بر اینکه با توسعه گردشگری حلال می‌توان برخی از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرد، یادآور شد: هر چند با وجود یک و نیم میلیارد مسلمان و حدود ۶۰ کشور اسلامی در دنیا به سهولت می‌توانستیم از ابزار گردشگری حلال جهت درآمدزایی استفاده کنیم، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: اماکن مذهبی زیادی در کشور وجود دارد که می‌توانند بر گسترش گردشگری مذهبی تاثیر زیادی داشته باشند؛ در واقع گردشگری مذهبی تنها بعدی از صنعت گردشگری است که بر موانع آب و هوایی غلبه می‌کند؛ از رایزن‌های فرهنگی و سفرا تقاضا داریم همانند دیپلماسی سیاسی توجه به دیپلماسی فرهنگی را نیز در اولویت قرار دهند.

کد خبر 350503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.