باید جلوی احتکار را گرفت

امام جمعه اصفهان گفت: در شرایط امروز باید از احتکار نهی کرد. انشاالله در مورد ارز و طلا هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت، البته گاهی بی تدبیری هایی رخ می دهد، اما در این شرایط نباید توکل به خدا را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالروز پیروزی جنگ ۳۳ روزه حزب الله توسط سید حسن نصرالله اظهار کرد: مساحت لبنان کمتر از یک دهم استان اصفهان است، اما صهیونیست‌ها با کمک عربستان و آمریکا نتوانستند در جنگ ۳۳ روزه پیروز شوند، زیرا در لبنان اتحاد خوبی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: حال در شرایط امروز ایران هم وقتی یک دیوانه حرفی می زند، اگر اتحاد داشته باشیم، هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. دشمن آن قدری که می‌گوید قدرتمند نیست، یک ماه است آتش جنگل‌های آمریکا را در برگرفته است و آتش به شهرها رسیده است، اما با آن همه تجهیزات توان خاموش کردن آتش را ندارند. اگر جنگلی در ایران آتش بگیرد همه می گوییم این چه دولتی است؟

ارز دولتی نباید برای کارهای غیر ضروری تخصیص یابد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: البته اشتباه در هر جایی وجود خواهد داشت، در ایران نیز در مورد ارز و سکه مشکلاتی ایجاد شد، اما اگر کسانی که صادرات انجام می دهند، ارز خود را وارد بازار کنند قیمت ها کاهش می یابد.

طباطبایی نژاد افزود: بخشی از این مشکلات رفع شده است، اما ارز دولتی نباید برای کارهای غیر ضروری تخصیص یابد، حتی کسانی که می خواهند مکه بروند در صورتی که توان مالی دارند باید بروند؛ نه این‌که از پول مردم برای آن‌ها دلار ارزان تهیه شود.

وی تصریح کرد: به این زودی ها اجناس ارزان نخواهد شد از این رو دولت باید به نیازمندان و کشاورزان کمک کند. دولتمردان باید درست فکر کنند تا هیچ آسیبی به کشور وارد نشود.

طباطبایی نژاد به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در شرایط امروز باید از احتکار نهی کرد. انشاالله در مورد ارز و طلا هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت، البته گاهی بی تدبیری هایی رخ می دهد، اما در این شرایط نباید توکل به خدا را از دست داد.

فرهنگ تاخیر در ازدواج باید از بین برود

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: این ازدواج یکی از پرافتخارترین ازدواج‌ها بود. در روایتی آمده اگر خداوند امیرالمومنین را خلق نمی کرد برای حضرت زهرا هیچ هم کفوی وجود نداشت. این ازدواج بدون هیچ تشریفات و تجملاتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دختری که به سن بلوغ رسید مانند میوه ای است که باید چیده شود، افزود: همانطور که اگر میوه به موقع چیده نشود تحت تاثیر باد و ... ممکن است آسیب ببیند دختران هم چنین شرایطی خواهند داشت.

 نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: کسی که شرایط ازدواج دو پسر و دختر را فراهم کند مورد نظر لطف الهی قرار می گیرد و امیدواریم فرهنگ تاخیر در ازدواج از بین برود.

امام جمعه اصفهان گفت: در روایتی آمده که شخصی از امام سجاد(ع) طلب راهنمایی کرد و حضرت نیز فرمودند مواظب باش از «شهوات» و «هوی نفس» پیروی نکنی و بدان هرگز از نظر خداوند متعال غایب نیستی. اگر چنین اعتقادی داری که در محضر خداوند هستی تفکر کن که چه‌کار باید انجام دهی تا رضایت او جلب شود.

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نقاط امتحان انسان «مال» و«فرزند» است، افزود: همه بندگان خدا مورد امتحان الهی قرار خواهند گرفت، اما نگویید خداوندا ما به تو از امتحان پناه می بریم، بلکه باید گفت خداوندا مرا از لغزش های امتحان حفظ کن. زیرا تمامی افراد حتی انبیا هم مورد امتحان قرار می گیرند و امتحان این عزیزان سخت تر هم است.

وی با اشاره به صحبتی از امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه در قرآن اندیشه کنید، گفت: تفکر در قرآن دل را روشن می کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به خطبه ۱۵۵ نهج البلاغه گفت: در این خطبه آمده بعد از دوران پیامبر(ص) مردم به فتنه‌های مالی دچار می شوند، خودشان را از قدرت خداوند در امان می دانند و در این دوران رشوه می گیرند و می دهند.

کد خبر 350502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.