قطار انقلاب در ایستگاه تحریم های کاخ سفید متوقف نمی شود

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: تحریم خارجی در زمان وجود تدبیر مدبرانه داخلی کمترین اثر را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر یکی از ریشه‌های مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را کاهش تقوای الهی در بین کارگزاران نظام دانست و اظهار کرد: تقوا نیرویی درونی است که انسان را از همه‌ آفات و معاصی نگه می‌دارد و او را در برابر لغزش‌ها محکم و استوار می‌سازد.

وی افزود: تقوا در همه‌ ابعاد زندگی، به‌ویژه مسایل سیاسی و اداری جامعه، بسیار کارساز است و دولتمردی که از آن برخوردار باشد، در مقابل لغزش‌هایی چون، خیانت به نظام و مردم، دست‌اندازی به بیت‌المال، رشوه‌خواری، کم‌کاری و بی‌توجهی و... مقاوم خواهد بود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: براساس روایات اهل‌بیت(ع) دنیاطلبی و دل‌بستگی به آن سرمنشاء تمامی لغزش‌ها و انحرافات است و این آفت به‌شدت کارگزاران و دولتمردان را تهدید می کند و باتوجه به اهمیت آن باید دقت شود تا کارگزاران نظام اسلامی به‌گونه‌ای برگزیده شوند که بر اثر تربیت‌های دینی با بی‌اعتنایی به دنیا در پی انجام وظایف محوله خود باشند.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از سخت‌ترین گردنه‌های تاریخی خود را می‌گذراند و در یک جنگ همه‌جانبه نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادگی کرده است.

سرافراز اضافه کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها پایگاه حاکمیّت الله در دنیای امروز در شرایطی مورد هجوم قرار گرفته که تجربه‌ ۴۰ سال دشمنی، حکومت و ملّت را بیش از پیش قدرتمند و مقاوم ساخته است و در این بین برای تبیین و تشریح شرایط امروز نظام اسلامی می‌توان آن‌ را با شرایط حکومت اسلامی رسول خدا(ص) در جنگ احزاب مقایسه کرد.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به هجمه تمام عیار دشمن در همه حوزه‌ها و تنگ کردن محاصره اقتصادی با هدف تسلیم و به زانو در آوردن جمهوری اسلامی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که در شرایط جنگ احزاب قرار گرفته‌ایم و تنها نسخه نجات بخش کشور، اتکا به ظرفیت‌های موجود در کشور و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از جوانان مومن و انقلابی برای عبور از این گردنه نفس گیر است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: توجه به این راهکارها است که می‌تواند پرچم اسلام و انقلاب اسلامی را همواره افراشته نگه دارد و همانگونه که در جنگ احزاب مومنان به پیامبر(ص) برای عبور از آن شرایط، اعتماد کردند، امروز هم مردم باید با اعتماد به رهبرمعظم انقلاب، در برابر دشمنان بایستند و لحظه‌ای تردید به خود راه ندهند که همانند جنگ احزاب، پیروزی از آن جبهه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) به‌منظور خنثی کردن توطئه‌های آمریکا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به برنامه‌های آمریکا در سه زمینه مهم اشاره کرده و اهداف شوم آن‌ها در هر یک از این زمینه را تبیین فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرافراز فشار روانی را یکی دیگر از توطئه های آمریکا دانست و تصریح کرد: فشار عملی دشمنان نیز آن است که در کشور آشوب ایجاد کنند.

سرافراز اضافه کرد: دشمن در ‌چنین مواردی نقشه می‌کشد تا اجتماعات آرام مردم را به حرکت ضدّ امنیّتی و حرکت آشوبگرانه تبدیل کرده تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند.

وی نقش خواص، نخبگان و معتمدین را در مقابله با فشارهای سه‌گانه آمریکا بسیار مهم دانست و عنوان کرد: اصحاب رسانه و صاحبان تریبون‌ به‌ویژه علمای دینی و روحانیت انقلابی به‌دلیل محبوبیت اجتماعی، ارتباط مستمر با اقشار مردم و این که مورد اعتماد و وثوق مردم هستند تأثیر زیادی در بیداری مردم نسبت به نقشه‌های پیچیده و شوم دشمنان اسلام و مسلمانان داشته و می‌توانند با اقدامات حکیمانه ازجمله حضور میان مردم، موجب آرامش جامعه و مایه دلگرمی متدینین، خانواده‌های شهداء، نیروهای انقلابی و ارزشی باشند.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به بسته سیاستی جدید دولت درباره بازار ارز گفت: هرچند این بسته سیاستی با تاخیر فراوان اجرایی شد، اما همین اجرایی شدن نیز زمینه ایجاد آرامش در بازارهای مختلف را مهیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر نتیجه اعلام و اجرا شدن این بسته سیاستی است، با این‌که روز سه‌شنبه دولت آمریکا بخشی از تحریم‌های برجام را بازگرداند و انتظار این بود که قیمت‌ها در بازار ارز بالا رود، اما واکنش عکس بازار بسیار جالب توجه بود.

سرافراز با بیان اینکه قطار انقلاب در ایستگاه تحریم های کاخ سفید متوقف نمی شود، افزود: تحریم خارجی در زمان وجود تدبیر مدبرانه داخلی کمترین اثر را دارد و زمانی تحریم اثر مخرب به همراه خواهد داشت که تدبیر داخلی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید با دقت سیاست‌های ارزی خود را اجرایی کند و در این میان مراقبت برای جلوگیری از افزایش فشار بر زندگی مردم و مسئله هدایت نقدینگی بسیار اهمیت دارد از این جهت ضروری است دولت برای حمایت از اقشار محروم جامعه و مستضعفان بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: با توجه به افزایش درآمد دولت از محل افزایش قیمت ارز، باید مراقب بود این درآمد اضافی صرف هزینه‌های جاری دولت نشود و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: دولت باید بداند که مردم و همه بخش‌های کشور از تصمیم‌های مدبرانه و حساب شده حمایت می‌کنند از این رو گره زدن مشکلات مردم به خارج از کشور یک فریب و دروغ است و این تجربه نشان داد که باید به فکر حل مشکلات با تکیه بر توان خودمان باشیم.

کد خبر 350501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.