خبرنگاران انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت:مردم همواره حرف‌هایی دارند که شاید به دلایل مختلف از چشم مسئولان مخفی بماند از این جهت انتظار می رود خبرنگاران چشم بینای مردم و مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان لنجان شجاعت و نیت پاک را اصلی مهم در جریان انعکاس خبر دانست و اظهار کرد: اگر شاهد هستیم روزی را تحت عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی به ثبت رسانده اند به دلیل آن است که فردی چون شهید محمود صارمی با خلوص و شجاعت در راه حفظ آرمان‌های خود حتی از جان خود گذشت تا بتواند به درستی مسایل و اتفاقات را به گوش جهانیان برساند و در نهایت در این مسیر نیز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی خبرنگاران را امین مردم و مسئولان دانست و افزود: جایگاه خبرنگاران، جایگاهی بس والا و عظیم به شمار می‌آید و برهمین اساس می‌توان گفت اخبار یک خبرنگار زمانی می‌تواند تأثیرگذاری داشته باشد که حرف مردم را دنبال کند و در نهایت تولیدات او در راستای اطلاع رسانی دقیق‌تر مسایل به مردم و مسئولان به تحریر درآید.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی همواره از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند چراکه آنها نقش مهمی در آگاهی بخشی تک‌تک افراد جامعه داشته‌اند و بر همین اساس مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معتقد هستند رسانه‌ها و خبرنگاران باید به گونه‌ای عمل کند که فضای جامعه، به فضای برادری و مهربانی مبدل شود.

وی نقد منصفانه را یکی از رسالت های خبرنگاران دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر نقد منصفانه و مصلحانه تاکید داشته‌اند و فرمودند: باید در انتقاد از یک شخص یا دستگاه دچار بی‌انصافی نشود باید با انصاف بود، با انصاف عمل کرد و با انصاف حرف زد، ایشان چنین فرموده بودند که نگرانی من از انتقاد کردن نیست، بلکه نگرانی من از رایج شدن اخلاق بی‌انصافی در جامعه است و این مسئله همواره باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.

محمدی در ادامه خبرنگاران حوزه شهری را خبرنگارانی خلاق دانست و گفت: خبرنگارانی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند همواره باید خود را یارو و مونس مردم کوچه و بازار، کارمند و کاسب و به نوعی همه اقشار جامعه بدانند و قطعا نباید در برابر مدیران منفعل عمل کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نیازمند ذهنی خلاق و تحلیلگر هستند، عنوان کرد: خوشبختانه خبرنگارانی که در شهرستان لنجان در حوزه شهری مشغول فعالیت هستند خلاق بوده و حالت انفعالی به خود نگرفته‌اند و هموارهدر پی خلق سوژه بوده و هستند تا گره ای از کار مردم باز شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که مردم همواره حرف‌هایی دارند که شاید به دلایل مختلف از چشم مدیران  شهری مخفی بماند و به گوش آنها نرسد از این جهت انتظار می‌رود خبرنگاران با ایجاد تعادل و تعامل میان مردم و مدیران شهری نقاط ضعفی که وجود را به اطلاع مدیریت شهری برسانند تا ضمن کسب اطلاعات صحیح مدیریت شهری نیز بتواند پاسخگوی مطالبات مردمی باشد و این نوع عمل کردن در حوزه رسانه‌ یکی از سخت‌ترین کارها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران انتظار می‌رود تحلیل‌های درست و صحیح از مسایل داشته باشند، گفت: خبرنگارانی می‌توانند در جامعه اثرگذار عمل کنند که ارتباطی منطقی میان مطالبات مردم و نظرات کارشناسی مسئولان برقرار کرده و در نهایت تحلیل خود را از مسایل به نگارش درآورند.

کد خبر 350494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.