مسئولان خلاهای قانونی در مسایل اقتصادی را کارشناسانه رفع کنند

لنجان- امام جمعه شهر زاینده رود گفت: تمام نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دلیل مشکل در قانون یا کوتاهی در اجرای قانون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در نشست بصیرتی در شهر زاینده رود با اشاره به وضعیت کشور اظهار کرد: ایران اسلامی زمانی که ۷۰ درصد از عراق و ۸۰ درصد از سوریه را از چنگال داعش و تکفیری‌ها نجات داد، چگونه امروز نمی تواند مشکلات و بحران های کشور را رفع کند.

وی افزود: امروز بیش از گذشته باید بر این مسئله که چگونه می توانیم کشور را حفظ کنیم تمرکز کرده و نقشه راهی که در سال های بعد از پیروزی انقلاب توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم شده است را ادامه دهیم.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم، یک انقلاب با تمام دشمنی ها بتواند ۴۰ سال در برابر دشمنان ایستادگی کرده و با تکیه بر توان داخلی خود به دستاوردهای متعدد دست پیدا کند از این جهت باید در اظهار نظرها انصاف به خرج دهیم و در برابر مشکلات که در مقابل پیشرفت ها و پیروزی ها ناچیز است، استقامت کنیم.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: امروز دشمن بیش از پیش با توطئه های زیاد خود تمامی نهادهای نظام را نشانه گرفته البته متاسفانه برخی افراد در داخل کشور نادانسته به آن دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه آنچه زیر نظر مقام معظم رهبری است در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب توانسته اند با راهنمایی به ملت های دیگر از جبهه مقاومت گرفته تا اقتدار حزب الله همچنین آزادی عراق از یوق جنایات تکفیری‌ها گرفته تا آزادی سوریه از جنایات داعش آنان را نجات دهند،اما برخی مسئولان کم کاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام نابه سامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخاطر اشکال در قانون یا کوتاهی در اجرای قانون است از این جهت مسئولان باید از تنبلی، بی‌مسئولیتی، نگاه مقطعی، اشرافی‌گری، منافع شخصی، ملاحظه‌های حزبی و گروهی، برخوردهای شعاری با مشکلات دست برداشته و به صورت جدی، انقلابی و جهادی از همه اختیارت قانونی خود استفاده کنند.

صفرزاده تهرانی اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید در تصویب لوایح اولویت بندی کرده، قوانین مهم و ضروری کشور را مقدم بدانند و با کارشناسی واقعی قوانین دارای وزن لازم را به تصویب برسانند از سوی دیگر خلاهای قانونی در مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را کارشناسانه رفع کنند.

وی ادامه داد: مسئولان اجرایی با تقویت تیم اقتصادی به صورت جدی، انقلابی و جهادی بر اجرای دقیق قانون در مدیریت کشور همت گمارند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: دولت و مسئولان اجرایی باید در رفع مشکلات قانونی با مجلس شورای اسلامی همکاری کرده و در مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی با قوه قضاییه همکاری لازم را داشته باشند تا ناکارامدان را از حیطه مسئولیت خارج کرده و نظام اسلامی را از اتهام ناکارآمدی برهانند.

وی عنوان کرد: مسئولان قوه قضایی نیز باید برخورد جدی، جهادی، انقلابی، و فوری با سوداگران، رانت خواران، اخلال گران و مفسدان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و اجازه ندهند کسی در انجام وظایف قضایی خلل ایجاد کنند و قوه قضاییه را بی اعتبار سازند.

کد خبر 350492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.