اصفهان و شیراز به زیرساخت های جذب گردشگر خارجی نیاز دارند

شهردار شیراز گفت: شهرهایی مثل اصفهان، شیراز و مشهد نیازمند زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران خارجی هستند و باید به منظور ورود و ایستایی آنها اقدامات مورد نظر انجام شود.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در نشست خبری شهرداران کلان‌شهرهای کشور که ظهر امروز (پنج شنبه) در هتل همای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گردشگران در دو زمینه ظرفیت تاریخی و فرهنگی به شهر شیراز نگاه می‌کنند و معتقد هستیم بافت تاریخی یک ظرفیت برای شهرمان است. هفت محور گردشگری برای شهر شیراز تعریف کردیم که گردشگران با ورود از یک محور از محور دیگری خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بافت تاریخی نیازمند این هستیم که زندگی جاری باشد و فعالیت مردم به نظر آید، در حال حاضر ۸۶ پروژه رستوران و هتل در بافت‌های تاریخی شهر شیراز در دست احداث است.

شهردار شیراز تاکید کرد: شهرهایی مثل اصفهان، شیراز و مشهد نیازمند زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران خارجی هستند و باید به منظور ورود و ایستایی آنها اقدامات مورد نظر انجام شود.

اسکندرپور ادامه داد: متأسفانه در چند سال گذشته به بافت‌های تاریخی به دید یک معضل نگاه می‌شود. اما امروزه می‌پنداریم که بافت‌های تاریخی فرصتی برای شهرها هستند که می‌توانند از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کنند.

کد خبر 350471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.