محسن بمب انرژی بود

کیماسی یکی از همرزمان شهید محسن حججی از رشادت های او میگوید" هیچکس را به جز خدا نمی شناخت و از هیچ کسی هم به غیر از خدا نمی ترسید. همیشه از خدا طلب شهادت را داشت".

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال پیش در چنین روزهایی بود که خبر شهادت شهید محسن حججی شور و هیجانی وصف ناشدنی را در میان اقشار مختلف جامعه از پیر تا جوان رقم زد شهادتی که به عنوان نشانه و معجزه خداوند بر روی زمین لقب گرفت. حججی کسی بود که به گفته همرزمش با شهادت خود " غیرت و جوانمردی را در قالب میهن دوستی، دفاع از کشور و خدمت به مردم نشان داد".

کیماسی از اخلاق خوش و روی گشاده شهید حججی می گوید "مؤمن، خوش اخلاق، خوش برخورد و همچنین پرانرژی بود. همیشه به همه کمک می کرد، احترام بزرگ و کوچک را نگه می داشت، چشم پاک بود و حتی سر این قضیه یک بار برخورد او را در این زمینه دیدم."

با شنیده شدن خبر شهادت شهید حججی دوباره حال و هوای دوران دفاع مقدس در کشور زنده شد " قبل از شهادت همه تلاشش در راستای تأثیرگذاری بر اطرافیانش بود؛ ولی شهادتش مانند  بمبی بود که نه تنها بر روی مردم ایران بلکه بر مردم جهان تأثیر گذاشت".

کیماسی از خودگذشتگی و اوج ایثار حججی می گوید " معامله او با خدا بود، یعنی هر چه می خواست را فقط از خدا طلب می کرد؛ هیچکس را به جز خدا نمی شناخت و از هیچ کسی هم به غیر از خدا نمی ترسید. همیشه از خدا طلب شهادت را داشت".

بی شک آوازه شهید حججی غیر از ایران در دیگر کشور ها نیز پیچیده است "طی صحبتی که با یک خبرگزاری آلمانی داشتم متوجه تأثیری شدم که شهید حججی روی مردم آنجا داشت؛ در آنجا غیرت را فقط در حوزه ناموس تعریف می کنند ولی شهید حججی غیرت را در سطح دین و میهن دوستی و دفاع از مملکت و خدمت به مردم نشان داد. او حق و باطل را به صورت واقعی به جهانیان معرفی کرد.

کیماسی از نحوه آشنایی خود با محسن در موسسه شهید کاظمی  می گوید" محسن در مؤسسه، کار فرهنگی می کرد و اوایلی که من وارد مؤسسه شدم مربی من بود. ما آنجا کتاب می خواندیم و مباحثه داشتیم. بعد از چند وقت محسن و بچه های مرکز از طریق جهاد سازندگی به روستاها رفتند و به آبادانی روستاها و کمک به روستاییان پرداختند. محسن همه تلاشش را در این راستا می کرد و می گفت ما باید برویم مناطق محروم چون روستاییان در شرایط سختی هستند و وظیفه ما است و اسلام به ما حکم کرده که به آنها کمک کنیم".

"محسن بین بچه ها یک بمب انرژی بود و نمی گذاشت خستگی به ما غالب شود". کیماسی با این جمله از سختی های کار فرهنگی و دلسوزی های شهید حججی می گوید: حتی یک سال هیچ بودجه ای برای اردوی جهادی نداشتیم و محسن گفت من با همین شرایط می روم آنجا، هر کسی هم می خواهد بیاید. در آن سال، اردوی جهادی فقط به خاطر محسن و با تلاش های او برگزار شد.

کد خبر 350462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسولی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    1 0
    روحش شاد ...