شیرخشک  ایران صادر می شود/ کمبودی نداریم

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه ای سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کمبود شیر خشک در کشور نداریم و شیرخشک از ایران با توجه به مرغوبیتی که دارد به دیگر کشورها صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مهناز خانوی ‌ درباره ظرفیت تولید شیرخشک در ایران گفت: شیرخشک های رگولار (شیرخشک های معمولی مورد استفاده شیرخواران) همه تولید داخل هستند و شیرخشک وارداتی نداریم اگر نیازی در بازار باشد امکان تولید آن در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کارخانه‌ها می توان گفت ظرفیت تولید شیرخشک نوزادان ۴۵ درصد بیش تر از تولید کنونی می توانند شیرخشک تولید کنند.

تامین شیر خشک بیماران رژیمی و متابولیک تا پایان ۹۷

خانوی درباره شیرخشک های رژیمی و متابولیک گفت: در شیرخشک بیماران رژیمی و متابولیک کمبودی نداریم و ذخیره استراتژیک ما یکساله است، تا پایان سال ۹۷ قطعا هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های تغذیه ای سازمان غذا و دارو افزود: البته باید توجه داشت این امکان وجود دارد که شیرخشک بیماران متابولیک که ۵ طعم دارد، ممکن است در برهه ای یک طعم در بازار نباشد، اما طعم ها و برندهای دیگر برای جایگزینی در بازار موجود است.

۱۵ برند شیرخشک برای بیماران pku در ایران

خانوی گفت: برای بیماران pku ۱۵ برند در بازار موجود است که تامین کننده شیرخشک بیماران pku است و گاهی ممکن است یکی از این ۱۵ مورد در بازار موجود نباشد اما برای مصرف بیماران جایگزین وجود دارد.

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل‌های تغذیه ای سازمان غذا و دارو با اشاره به شیرهای رژیمی برای بیماران آلرژیک اظهار کرد: شیرهای رژیمی برای کودکان مبتلا به آلرژی هم کمبودی نیست اما ممکن است یک برند در بازار نباشد که برندهای جایگزین در بازار وجود دارند.

خانوی با اشاره به ظرفیت بالای تولید شیرخشک و کیفیت مطلوب آن در صنعت ایران گفت: شیرخشک های تولید ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به برخی کشورهای دنیا صادر می‌شوند.

کد خبر 350431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.