رییس جمهور حرف‌های نگفته را در مجلس بگوید

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: انتظار این است که دولت همانگونه که قول داده، زمانی که برای پاسخ به طرح سؤال به مجلس می‌رود؛ موانع پیش روی خود را معرفی کند، یعنی از فسادها، سوء استفاده‌ها، رانت خواری‌ها و فشارهایی که به دولت وارد می‌شود، بگوید.

محمود حسینی با اشاره به شرایط سیاسی حاکم بر کشور به خبرنگار ایمنا گفت: مدت مدیدی آقای روحانی با مردم صحبت نکرده بود و در حقیقت مسائل مختلف روی هم انباشت شده بود تا اینکه در دوشنبه هفته ای که گذشت، ایشان تصمیم گرفت با مردم صحبت و موضوعات متنوعی را مطرح کند.

حسینی تأکید کرد: سخنان آقای رییس جمهور نسبت به گذشته از صراحت و تازگی بیشتری برخوردار بود، به ویژه در خصوص بعضی مسائل و سیاست‌های جدید ارزی صریح و به تفصیل صحبت کرد.

معلوم نیست چرا سیاست‌های ارزی جدید دیر اعلام شد؟

وی ادامه داد: البته آقای رییس جمهور مشخص نکرد؛ چرا سیاست‌های ارزی جدید از چندین ماه پیش اجرا نشده و اکنون که شرایط بحرانی است، در حال اجرا است. ای کاش حداقل هفت یا هشت یا چندین ماه پیش این سیاستهای ارزی ابلاغ می‌شد و میلیاردها دلار ارز، بدون اینکه منفعتش به مردم برسد از کشور خارج نمی‌شد. البته جلوی ضرر را هروقت بگیری، منفعت است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران افزود: البته انتظار این بود که روحانی در همین گفت و گوی تلویزیونی، موانع پیش روی خود را نیز معرفی کند، یعنی بحث فساد، سوء استفاده‌ها، رانت خواری‌ها و فشارهایی که به دولت وارد می‌شود را مطرح کند، تا هر کدام که در بخش قوه مجریه است با آن برخورد شود و اگر در قوای دیگر یا دستگاه و نهادهای غیر دولت است؛ آن‌ها را معرفی و مطرح کند.

حسینی گفت: البته ایشان قول داد زمانی که برای پاسخ به طرح سؤال نمایندگان به مجلس می‌رود به این مطالب بپردازد و بعضی از این موانع را برطرف کند. هیچ چیز بهتر از شفافیت نیست، از آقای رییس جمهور نیز انتظار می‌رود با شفافیت با مسائل برخورد کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در رابطه با بحث مذاکره با آمریکا که به تازگی مطرح شده تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا توپ را به میدان ایران انداخته و این توپ، همان بحث مذاکره است و می‌گوید ما آماده‌ایم بدون قید و شرط مذاکره کنیم، ایران نیز باید متقابلا این توپ را به زمین آنها بیندازد، باید بدانیم که آنها آماده مذاکرات عادلانه نیستند، همان کاری که با کره شمالی کردند.

سکان سیاست خارجی از دست وزارت خارجه خارج شده است

حسینی در پیشنهاد برای بهبود سیاست خارجی کشور توصیه کرد: راه حل این است که سیاست خارجی ما یکپارچه شودسیاست‌های کلان را مقام معظم رهبری و نظام اتخاذ می‌کنند، اما ابتکار عمل در سیاست خارجی باید کماکان در دست وزارت امور خارجه باشد که آدم‌های پخته و کارکشته در روابط و سیاست بین الملل در آن وجود دارداینکه چند مرکز در سیاست خارجی تصمیم بگیرند، درست نیست. از رییس جمهور انتظار می‌رفت در گفت و گو با مردم به این نکته اشاره کند، اما نکرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران افزود: اکنون یکی از پیچیدگی های سیاست خارجی ایران در روابط با کشورهای منطقه و دنیا همین است که سکان سیاست از دست وزارت خارجه که دستگاه قانونی و رسمی مواجهه و تعامل سازنده با دنیا است، خارج شده و در تعارفات و حفظ ظاهر، دولت مسئله را گردن گرفته و سکوت کرده است، اما باید در عمل همه یکپارچه شوند.

امتیاز دادن و گرفتن به حیثیت قوا لطمه می‌زند

حسینی در خصوص این نکته که باید شفاف‌سازی در بین قوا وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه فضایی در کشور ایجاد شده که برخی از افراد در دولت، مجلس، دستگاه قضا و دستگاه‌های مستقل از قوا، در تدارک منفعت طلبی برای خود، خانواده و دوستانشان هستند. این امر در استیضاح وزیر کار و تأمین اجتماعی مشهود بود؛ رویکرد امتیاز دادن و امتیاز گرفتن؛ این نوع رفتار به حیثیت این نهادها لطمه زده است.

وی تأکید کرد: شاید تعداد اینگونه افراد زیاد نباشد، اما به گونه‌ای است که کار را به سمت فساد، سوء استفاده شخصی و گروهی می‌برد و تنها راه برون رفت از این وضعیت، شفاف‌سازی است. باید عملکرد افراد در دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و حتی در نهادهای انقلابی واقعاً شفاف شود و مردم بدانند که چه اتفاقاتی روی می‌دهدتنها راه جلوگیری از فساد نیز شفاف سازی است.

کد خبر 350424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.