۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
سه‌گانه‌های سایان...

ثبت تصویری از آنچه پیش رو است و بعد تماشای دوباره و نقبی به گذشته همیشه آفرینندۀ حس زیبایی است به خصوص اگر آن تصویر، عکسی باشد از یک حس نوستالژیک... حال این روزها فرصت خوبی فراهم شده و گالری سایان میزبان نمایشگاه گروهی عکس "سه‌گانه‌ها" است.

شهرام احمدزاده ترکمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد ما یک گروه عکاسی متشکل از چند نفر هستیم که به صورت ماهیانه سلسله جلساتی را برگزار می کنیم و در این جلسات کتاب می‌خوانیم، به بررسی نظریات و فلسفه‌های عکاسی می پردازیم، مجموعه عکس تماشا می کنیم.

وی که یکی از اعضای گروه عکاسی "آیریس" است، افزود: کار کردن مجموعه عکس از جمله اهداف ما است و به دنبال این هستیم تا در عکاسی به یک بیان شخصی برسیم و با این بیان شخصی مجموعه عکس تولید کنیم؛ به طوری که در این فرآیند هر کسی روایت خود را ارایه می کند.

این عکاس گفت: برنامه ما این است که سالیانه دو نمایشگاه برگزار کنیم؛ نمایشگاه "سه‌گانه‌ها" حاصل تلاش شش ماه گذشته است که برای خلق آن جلساتی را برگزار کرده و عکاسی کردیم، عکس‌هایمان را نقد و در نهایت به این خروجی رسیدیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین بخش های هنر ارایه آن است. قطعا اگر فیلمسازی، فیلمی می‌سازد، می خواهد مخاطبین آن را ببینند، یا هر موزیسینی که موسیقی تولید یا آهنگسازی می کند قطعا برای مخاطبی است که آن را بشنود و کارش تاثیراتی داشته باشد؛ برای عکاس هم همینطور است و نمایشگاه عکس محلی برای ارایه آثاری است که حاصل تفکر، زیبایی‌شناسی، احساس و تکنیک هنرمند عکاس است.

احمدزاده تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنری گروه آیلیس(متشکل از ۹ هنرمند) به نمایش درآمده که هر کدام یک مجموعه سه عکسی از آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند. این مجموعه عکس ها بیان کننده دغدغه های شخصی هر کدام از این هنرمندان است و موضوع واحدی ندارد.

به گزارش ایمنا، در بیانیه نمایشگاه عکس "سه‌گانه‌ها" آمده است: "بازنمایی جهان هستی و کنش‌های پیرامون آن، با نگاهی که از تجربه زیسته‌ی هرکسی برمی‌آید دیر یا زود تبدیل به مقوله‌ای درونی و ذهنی می‌گردد که دغدغه‌اش می‌نامند. دغدغه‌ی بازنمایی و انعکاس چالش‌ها و نوع نگرش به آن‌ها و تبدیلشان به ابژه‌ای قابل ارایه به نام عکس. اینجا است که برای فردی در ساحت عکاس، مدیوم عکاسی و چگونگی بازنمایی با این ابزار، چون نبردی می‌شود بی‌پایان و بی‌قهرمان که همواره با مکاشفه و کشف و شهود هنرمند ادامه خواهد داشت.

نبردی که نه امکان پیروزی می‌گذارد نه امکان شکست و با این همه نه قادر است که آرامش یابد و نه پایان گیرد. زیرا که تا جهان هست، مکاشفه نیز هست و آن را پایانی نیست. «سه‌گانه‌ها» مجموعه‌ عکس‌هایی هستند که ارائه‌کنندگان آنها کوشیده‌اند، تا نگاه و نگرش خود را در قالب سه عکس، به مثابهِ گونه‌ای فرم، در یک مجموعه ارائه نمایند تا در مسیر کنکاش و جستجوی مکاشفه قرار یابند."

در نمایشگاه "سه‌گانه‌ها" عکس هایی از شهرام احمدزاده ترکمانی، بنفشه پیش خوان، نسترن رجائی، لیلا سلطانی، مرتضی شهشهانی، سعید عزیزی، بهنام محمدی، ملیحه میرزاخانی این و زهرا هوشیاری پور ارایه شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی عکس "سه‌گانه‌ها" می توانند تا ۲۵ مردادماه همه روزه ساعت ۱۸ تا ۲۲ به گالری سایان، واقع در خیابان آذر، بن بست سی و دوم(امین)، شماره۱۷ مراجعه کنند.

کد خبر 350423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رفعتی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    1 0
    از اطلاع رسانی های شما ممنونیم