«دوربین‌های متحرک ثبت تخلف» به مناطق ۱۵ گانه شهر می‌آید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: امسال شهرداری اصفهان قصد دارد خودروهای مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف را به مناطق ۱۵ گانه آورد تا کمتر شاهد پارک دوبل و توقف در ایستگاه‌های اتوبوس باشیم.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اگر بتوانیم پارک دوبل را در معابر حذف کنیم ۳۰ درصد به ظرفیت خیابان‌های شهر افزوده و ترافیک را روان‌تر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی مدیریت شهری نیل به سمت شهر هوشمند است، افزود: یکی از موضوعات مطرح در شهر هوشمند حمل و نقل هوشمند و رصد همگانی بر شهر است، بر این اساس مدیریت شهری اصفهان یکی از برنامه‌های خود را افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح شهر قرار داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تعداد دوربین‌های نصب شده در سطح شهر اصفهان گفت: دوربین های ثبت تخلف شهر اصفهان از تعداد ۱۴۰ دوربین در سال ۹۳ به حدود ۷۰۰ دوربین در سال‌جاری افزایش یافته و این آمار نشان می‌دهد مدیریت شهری علیرغم مشکلات مالی و افزایش نرخ ارز به تکلیف خود عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه امسال ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف عبور از مسیرهای BRT همچنین دوربین‌های آمار بردار مکانیزه و هوشمند به سطح شهر اصفهان اضافه می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی در ارتقاء ایمنی ترددهای شهروندان در سطح شهر خواهد بود.

صلواتی ادامه داد: شاید در نگاه اول تصور شود که دوربین‌ها ابزاری برای جریمه و درآمدزایی باشد، اما شهروندان اطمینان داشته باشند که نیت مدیریت شهری جریمه‌کردن نیست، زیرا تمام جرایم به خزانه دولت واریز و چیزی به شهرداری اصفهان برگردانده نمی‌شود؛ از این جهت باید گفت که شهرداری ذی‌نفع نخواهد بود، اما وظیفه خود می‌داند که ایمنی را در سطح شهر ارتقاء داده و سرعت ترددها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها به یک سوم نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: این آمار نشان می‌دهد شهروندان اصفهانی سرعت مجاز را رعایت می‌کنند و همین موضوع باعث شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با ۱۰ و نیم درصد کاهش تصادفات منجر به فوت، رتبه اول را در کشور کسب کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: آمار به دست آمده نتیجه قانون‌مداری شهروندان، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه شهروندان به ایمنی خودرو و سرنشینان آن است.

وی یادآور شد: با نصب تابلوهای توقف پشت خط عابرپیاده در تقاطع ها بیش از ۹۰ درصد رانندگان خود را ملزم به رعایت قانون می‌کنند.

کد خبر 350419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    1 0
    با اجرای این طرح, بفرمایید با رانندگانی که ماشین های خود را در پیاده رو و روی پل ها پارک می کنند, تغییر مسیر ناگهانی می دهند, مسیرهای گردش به راست را مسدود می کنند, در ورودی مسیر دوچرخه سواری پارک می کنند, حق تقدم را رعایت نمی کنند, در مسیرهای عبور ممنوع حرکت می کنند و .... چه برخوردی صورت می گیرد. تقریبا هیچی. مسولان بدانند که من به عنوان یک شهروند در این شهر آرامش ندارم.
  • احمد عابدینی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    3 0
    جناب آقای مهندس صلواتی عزیز، با تشکر از زحمات جنابعالی در راستای بهبود وضع ترافیکی اصفهان، خواهشمندیم فکری هم برای توقف شبانه اتوبوسها روبروی پایانه مسافربری کاوه بکنید.