آموزش امدادرسانی رباتیک به دانش آموزان پایه هفتم

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: امدادرسانی رباتیک به دانش آموزان پایه هفتم آموزش داده می شود.

شهریار انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید به فعالیت های گسترده جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان اصفهان در تابستان، اظهار کرد: طرح "نیابت" از جمله طرح هایی است که با جامعه هدف سالمندان اجرایی می شود و بر اساس آن خدمت رسانی به سالمندان در راستای حفظ کرامت آنها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با حضور و تلاش ۲۵ نفر از داوطلبان و خیران عضو جمعیت هلال احمر طرح "نیابت" در  سرای سالمندان شهرستان نجف آباد به اجرا درآمد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان اینکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه برای سالمندان به وسیله خیران تهیه شد، افزود: این هدایا شامل ۱۰ کیسه برنج، ۱۰ کیلو گوشت، سیب زمینی، پیاز، ملحفه و مواد غذایی دیگری است که با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته تامین و برای سالمندان ارسال شد.

وی ارایه آموزش های رباتیک به دانش آموزان پایه هفتم را نیز از دیگر فعالیت های تابستانه آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف کاربری علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در مدیریت بحران است و گروه های ۴۰ نفره با هماهنگی آموزش و پرورش به مدت سه روز این آموزش ها را دریافت کرده و در پایان هم مسابقه و آزمون برای آنها برگزار خواهد شد.

انصاری هدف از اجرای این طرح را استفاده از تکنولوژی روز در راستای کاهش اثرات بلایا و حوادث درجمعیت هلال احمر و امداد رسانی با ربات دانست و افزود: به داوطلبان در این زمینه آموزش های لازم ارایه می شود و در مواقعی که احساس نیاز بوده جمعیت جوان هلال احمر ورود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های تکنولوژی نوین مد نظر جمعیت هلال احمر است که بازخوردهای خوبی داشته و مورد استقبال داوطلبان جوانان هلال احمر قرار گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان اینکه در تعامل با بهزیستی استان، افرادی که تحت پوشش بودند طی برنامه ای با حضور اعضای جوان جمعیت هلال احمر مورد تجلیل و تشویق قرار گرفتند، اظهار کرد: این اشخاص بی سرپرست یا بد سرپرست بودند که مقامات و داده های علمی در مسابقات را داشتند که به آنها جوایز یک تا ۱۰ میلیون تومانی اهدا شد.

رییس جمعیت جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان به روز رسانی آموزش های ارایه شده به اعضای جمعیت هلال احمر را امری ضروری دانست و گفت: همچنین به روز رسانی شرح وظایف  جوانان در دستور کار است تا آمادگی در مقابل حوادث را کسب و پاسخگویی مناسب را در زمان های مختلف داشته باشند.

کد خبر 350357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.