اجازه ندهیم مبارزه با فساد سیاسی شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی به دفاع از خود پرداخت که صدایش گرفته شده بود و سرانجام نیز به علت مشکل گلو نتوانست به طور کامل به سخنان خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی ربیعی صبح امروز (چهارشنبه -۱۷ مرداد)در جلسه استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی، خطاب به منتقدانش گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، هیئت رییسه محترم؛ این‌جانب همواره طرح سؤال و پاسخ‌گویی را حق نمایندگان دانسته‌ام و هر زمان هر کمیسیونی مرا فراخواند وظیفه خود دانستم که حاضر شوم. اکنون نیز اولین وزیر در تاریخ پارلمان هستم که در یکسال سه بار برای اخذ رای اعتماد به مجلس می‌آیم تا پاسخ‌گو باشم و مسرورم که هربار مورد اعتماد مجدد مجلس قرار گرفتم.

وی افزود: رویکرد استیضاح‌کنندگان اگر تحقق پاسخ‌گویی باشد، من اکنون این‌جا حاضرم و علی‌رغم آن‌که فرصت حضور در کمیسیون نیافتم، اما به هر حال جلسه استیضاح امروز برقرار است.

استیضاح با همان محورها و مفاد ۶ ماه قبل کمکی به حل مسایل کشور می کند؟

ربیعی ادامه داد: کمتر از شش ماه قبل برای سؤالاتی که ۹۰ درصد آن‌ها مشابه همین سؤالات بود به مجلس آمدم و رأی اعتماد گرفتم.  تقاضا دارم در طول جلسه استیضاح عنایت فرمایید که در شرایط اقتصادی و اجتماعی ماه‌های بعد از استیضاح اسفند ۹۶ که از قضا اوضاع اقتصادی اجتماعی کشور پیچیده تر شده و چالش های جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته است، آیا طرح استیضاح با همان محورها و مفاد ۶ ماه قبل کمکی به حل مسایل کشور می کند؟

وزیر کار درباره مسئولیت وزراتخانه در بروز مسائل جدید کشور گفت:  نمایندگان محترم برای رأی دادن در این جلسه، منصفانه و عادلانه قضاوت کنند که اولاً، آیا واقعاً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقصر مسائلی است که در سؤالات استیضاح‌کنندگان آمده است؟ و ثانیاً آیا وزیر تعاون مسئول چالش‌هایی است که روح وروان جامعه را آزرده است؟ اتفاقا این وزراتخانه پیشرو در پیش بینی حوادث، حفاطت اجتماعی از مردم، دارای برنامه و عملکرد آرامش بخش برای جامعه بوده است.

وی ادامه داد: شما را ارجاع می‌دهم به بیانیه‌های حمایتی تشکل‌های رانندگان، کامیون داران، کارگران، بازنشستگان، مستمری بگیران.

ربیعی خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم، من درایت کارشناسی و قدرت قضاوت و وجدان شما را به داوری فرامی‌خوانم تا به این واقعیت توجه داشته باشند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای اجتماعی با گسترده‌ترین گروه مخاطب از اقشار ضعیف و نیازمند حمایت اجتماعی است که در شرایط فعلی کشور و بالاخص رفتن به سوی تحریم‌ها، ضرورت حمایت اجتماعی بیشتر از این گروه‌ها بیشتر وجود دارد و نباید کارکرد، عملکرد و برنامه و سیاست‌های تحت اجرا در این وزراتخانه دچار تزلزل و آسیب شود.

۵ ماه دیگر دوباره باید جواب مردم را بدهید

وی افزود: دقت کنید که حتی اگر وزیر رفاه امروز تغییر یابد جامعه درست پنج ماه بعد، در همه آن عرصه‌هایی که امروز وزیر به خاطرش استیضاح می‌شود، پرسش خواهد کرد که آیا بهبودهای اساسی صورت گرفته است؟ آیا دستاورد متفاوتی بدست آمده است؟ آیا ساختارها تغییر یافته‌اند و اصلاح شده‌اند؟ آیا متلاشی کردن تیم علمی و حرفه‌ای وزرات رفاه موجب افزایش اشتغال و ارتقا رفاه و کاهش آسیب های اجتماعی و حفاظت از مردم می شود؟ تحریک مجلس به حیثیتی بودن انداختن وزیر با این تیترها که «ابروی مجلس در خطر است»، کار درستی نیست.

به اندازه حدود ۴۰ سال تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در یک سال اخیر حکم ۳۰ هزار بازنشسته را داده‌ایم. در حوزه تامین اجتماعی، در برخی استانها به اندازه حدود ۴۰ سال تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم و گسترش درمان در این حوزه را به مناطق محروم و حاشیه کلان شهرها برده ایم.

وی افزود: می گویند فلانی در استانها دوره گردی می‌کند؟ اینکه یک وزیر به سیاه چادرها می رود عیب است؟ 

ربیعی تاکید کرد: آیا بیکاری فقط محصول وزارت کار است؟ بیکاری محصول سیاست های کلان پولی، مالی و تصمیمات همه ماست. من خودم اعلام کردم وزیر بیکاران هستم. اگر امروز آب باریکه ای در حوزه اشتغال است، ناشی از سیاست ها و برنامه های ما بوده است.

اگر اتهاماتی که به پسرم زدید صحت داشته باشد یک روز هم در این وزارتخانه نمی‌مانم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به ادعای حسن نوروزی مبنی بر اینکه پسر علی ربیعی با یکی از معاونین وزارت کار در دوبی شرکت اقتصادی تاسیس کرده است، گفت: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد یک روز هم در این وزارتخانه نمی‌مانم. فساد و شفافیت دو دشمن دارد؛ یک عدم شفافیت و دوم سیاسی کردن مبارزه با فساد. من از مجلس می خواهم که اجازه ندهیم مبارزه با فساد سیاسی شود. من از یک روحانی انتظار داشتم اول تحقیق می‌کرد و بعد این ادعا را مطرح می‌کرد.

کد خبر 350346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.