باغ فین کاشان از آفات رهایی می یابد

کاشان - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اجرای عملیات تله گذاری و طعمه گذاری موریانه در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محسن جاوری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آثار تاریخی ارزشمند ایران، غالبا در مناطق کویری و بیابانی و یا دشت و جلگه قرار گرفته اند، اظهار کرد: عمده مصالح آثار از خشت، گل، چوب و کاه بوده که منبع تغذیه مناسبی برای عوامل آسیب رسان بیولوژیکی است.

وی با بیان اینکه موریانه از عواملی است که در ایران بیشترین آسیب ها را به بناهای تاریخی وارد کرده است، افزود: طعمه گذاری مجموعه جهانی باغ فین با همکاری بخش تحقیقات و کنترل عوامل بیولوژیک پایگاه میراث فرهنگی شهر یزد انجام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان تصریح کرد: طعمه گذاری در مجموعه جهانی باغ فین در مردادماه سال جاری در قالب ۱۶۰ ایستگاه معین، ایستگاه روزمینی و ایستگاه زیرزمینی به منظور بررسی موقعیت مکانی لانه گزینی این آفت در بنا و فضای سبز و همچنین مبارزه با آن صورت گرفت.

به گزارش ایمنا، باغ تاریخی فین کاشان با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در مجاورت چشمه سلیمانیه، سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی و در سال ۱۳۹۰ در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

کد خبر 350221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.