اجرای طرح "الفبای رانندگی" ویژه کودکان و نوجوانان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای برنامه‌های آموزشی با عنوان "الفبای رانندگی" در ۲۲ فرهنگسرای شیراز خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به آغاز برنامه "الفبای رانندگی" از نهم مردادماه، اظهار کرد: این طرح تا هفتم شهریورماه و در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد. مخاطب این برنامه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان شیرازی هستند که زیر نظر مربیان مجرب ۱۴ سرفصل ترافیکی را فرا می‌گیرند تا در آینده ترافیکی روان‌تر برای شهر شیراز رقم زنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: آشنایی اولیه با تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نقش کودک به‌عنوان عابر پیاده و سرنشین وسیله نقلیه، آشنایی با رفتار مناسب به‌عنوان عابر پیاده، آشنایی با مشاغل ترافیکی، آموزش گذر از عرض خیابان و تقاطع و موارد مربوط به سرنشین خودرو، آشنایی با قوانین دوچرخه‌سواری و موارد ایمنی در هنگام دوچرخه‌سواری، آشنایی با مفاهیم ترافیکی، چراغ راهنمایی و حق تقدم‌ها، آشنایی با نحوه عبور و مرور در خیابان و اهمیت کمربند ایمنی از مواردی است که در این برنامه آموزش داده می‌شود.

زوربخش تصریح کرد: در این طرح از مربیان مجربی که عمدتاً در پارک‌های ترافیک تجربه بالایی در آموزش دارند، استفاده شده است و به دو شیوه حضور در کلاس‌های فرهنگسرا و نیز آموزش میدانی در سالن‌ها و محوطه فرهنگسراها اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به حضور ۲۵۰ کودک و نوجوان در نخستین روز از اجرای این برنامه آموزشی، گفت: این دوره آموزشی پویا است که کودک و نوجوان حضوری فعال همراه با پرسش و پاسخ خواهد داشت و اقلام کمک آموزشی از قبیل پازل ترافیک متناسب با سنین مختلف به عنوان جوایز به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری شیراز همچنین از حضور مربیان مجرب در برنامه‌های مناسبتی شهرداری و آموزش چهره به چهره فرهنگ ترافیک به شهروندان خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی به کودکان و نوجوانان محدود نمی‌شود و بزرگسالان نیز فرصت آموختن به منظور زندگی بهتر در شهر و رعایت حقوق همشهریان خود را خواهند داشت.

کد خبر 350196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.