۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرضا

شهرضا - رییس شورای اسلامی شهر شهرضا اصلاح نقاط حادثه خیز شهری را از اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی این شهر برشمرد و گفت: عدم رعایت اصول و موازین ساخت و ساز، مشکلاتی را ایجاد کرده که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مهدی صالح پور در جلسه مجمع سلامت این شهرستان با بیان اینکه مهمترین مبانی سلامت و رفاه عمومی در متون دینی اسلام وجود دارد، تأکید کرد: به آموزه‌های دینی بی‌توجه هستیم، اما وقتی کاشناسان غربی همان مسائل را برای ما بازگو می‌کنند، از پیشرفت آنان شگفت‌زده و از عقب ماندگی خودمان گلایه می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند وظایف نمایندگان شورای شهر در حوزه اقدامات و خدمات شهرداری محدود شده است، در حالی که این نهاد مسئول رسیدگی به همه امور شهروندان و تلاش برای رفع همه مشکلات است.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه نباید منتظر اقدامات دولتی باشیم، اظهار کرد: برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم باید از توانمندی بخش خصوصی و امکانات مردمی استفاده شود.

صالح پور با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینان از سال‌های نخست دهه ۶۰، خاطرنشان کرد: متأسفانه با رشد شهرنشینی ناشی از مهاجرت از روستاها، مشکلات جامعه شهری نیز افزایش یافت تا جایی‌ که امروزه شهرداری‌ها با معضلات زیادی مواجه هستند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش دانش عمومی شهروندان، اظهار کرد: هنوز در مسائلی مانند تفکیک زباله از مبداء اشکالات اساسی وجود دارد که برطرف کردن آن نیازمند افزایش دانش همگانی است.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا اضافه کرد: شهرداری شهرضا دو پیاده‌رو سطح شهر را به صورت نمادین مناسب سازی و اصلاح کرد، اما این اقدام با هجمه‌های زیادی به شورا و شهرداری همراه بود، این در حالی است که هنوز راکبان دوچرخه و موتورسیکلت در پیاده‌روها جولان می‌دهند.

صالح پور با بیان اینکه زیرساخت لازم برای دوچرخه‌سواری در سطح شهر فراهم نشده است، تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های خدمات شهری و افزایش رفاه عمومی، اقدامات زیادی باید انجام شود، اما قبل از آن باید از مشارکت شهروندان استفاده کنیم.

وی گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که مردم بتوانند حرفشان را بزنند و نظراتشان را به گوش مسئولان برسانند، مسئولان هم باید شنونده خوبی باشند و برای رسیدگی به مطالبات مردم تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا اصلاح نقاط حادثه خیز شهری را از اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی این شهر برشمرد و افزود: عدم رعایت اصول و موازین ساخت و ساز، مشکلاتی را ایجاد کرده که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 350159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.