زاینده رود برای باغداران غرب باز شده است

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آبی که اخیرا در زرین شهر جاری شده برای آبیاری باغات غرب اصفهان است.

به گزارش ایمنا، مشاهدات برخی از شهروندان نشان می‌دهد که در منطقه زرین شهر آب رودخانه جاری است و همین امر باعث شده تا گمانه زنی‌ها درباره بازگشایی آب زاینده رود بالا بگیرد.

اما با توجه به اینکه هم اکنون میزان آب موجود سد زاینده رود تنها یک سوم از حجم سد را فرا گرفته چنین اقدامی بعید به نظر می‌رسید.

از این رو محمد شفایی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در این خصوص اظهار کرد: آبی که در زرین شهر جاری شده به این دلیل است که به باغات غرب اصفهان برسد.

وی افزود: بازگشایی این مقدار آب با هماهنگی شورای عالی آب در تهران انجام شده و برای رسیدن آب به غرب اصفهان باید همین مسیر رودخانه که بخشی از آن از زرین شهر عبور می‌کند طی شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای در پاسخ به اینکه چه مقدار آب قرار است به این باغداران تخصیص یابد، گفت:  گفته شده که در این خصوصعددی بیان نشود.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان پیش از این و در همایش روز صنعت و معدن با بیان اینکه برخی از کشاورزان بالادست خواسته های زیادی دارند، گفت: برخی می‌گویند خروجی آب را افزایش دهید تا درختان نخشکد، این درحالی است که برای افزایش یک متر مربع آب باغات، باید دو یا سه برابر خروجی سد بیشتر شود و با توجه به مشکلات آب شرب نمی‌توان چنین اقدامی انجام داد زیرا تامین آب شرب تا پایان تابستان هم بسیار سخت است.

کد خبر 350146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.