در میان قهرمانان گم شده ام!

لنجان- چه درد بزرگی است که پس از سال ها تلاش بتوانیم پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوریم، اما دیده نشویم!

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، رسول معتمدی متولد شهر سده لنجان از جمله جوانان موفق دهه هفتاد است که با پشتکار زیاد نه تنها توانست به عضویت تیم ملی جوانان درآید بلکه با درخشش خود در مسابقات بین المللی مدال های رنگارنگی را در کارنامه خود به ثبت رساند. وی که در مسابقات جوانان جهان در تاشکند خوش درخشید از بی مهری مسئولان لنجان و زادگاهش سده لنجان گلایه مند است.

رسول معتمدی با گلایه از هیئت وزنه برداری  استان اصفهان، مسئولان شهرستان لنجان و زادگاهش سده لنجان به خبرنگار ایمنا گفت: در بازگشت از مسابقات جهانی برعکس تصوری که داشتم هیچ مسئولی برای ورودم به شهرستان نیامد که این برایم بسیار غریبانه بود، شاید مسئولانی استانی و شهرستانی به حدی درگیر کارهای روزانه بودند که مدال آور تیم ملی جوانان کشور را از یاد برده و یا شاید آنقدر قهرمان جهانی در استان اصفهان و شهرستان لنجان وجود دارد که من در میان آنها گم شده ام!

این ورزشکار لنجانی افزود: مسئولان ورزشی استان و مدیران شهرستانی حتی پس از گذشت چندین روز از بازگشتم تلفنی هم سراغی از من نگرفتند و  این مسئله بسیار دردآور است و احساس می کنم در شهر خود نیز غریبه ام.

وی گفت: حتی شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر نیز از من سراغی نگرفته اند و تنها توجیحی که این بی توجهی خواهد داشت کم لطفی ها مسئولان است که به جای دلگرمی، این حس غریبه بودن را به ورزشکار شهر می‌دهند.

معتمدی یادآور شد: شاید زمان آن رسیده باشد که مسئولان ورزش و بزرگان شهرستان لنجان و شهر سده لنجان نیز بی‌خیال از کنار قهرمانان و مدال آوران دیار خود عبور نکنند، اما تا به امروز شاهد بوده ایم آنها فقط ظاهر را حفظ کرده اند و در باطن چیز دیگری اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: وزنه‌برداری ورزشی است که ورزشکار با وزنه‌های سرد و سنگین سروکار دارد و تنها با تلاش و کوشش فراوان است که می تواند با توانایی و قدرت بالای فکری و بدنی به مبارزه با فولاد سخت بپردازد.

این ورزشکار لنجانی افزود: وزنه برداری به قدرت و توانایی فرد بستگی دارد و جزء ورزش‌های سخت به شمار می آید و مانند دیگر رشته های ورزشی گاهی وزنه‌بردار به دلایل مختلف مصدوم و آسیب می‌بیند و حتی در برخی موارد این آسیب دیدگی ها به حدی است که حتی قهرمانان جهان را از میادین ورزشی دور می کند.

وی با بیان اینکه ایران در رشته وزنه برداری جزء برترین های قاره کهن و دنیا به حساب می‌آید، تصریح کرد: با تلاش هایی که مربیان، کادر فنی و وزنه برداران حاضر در مسابقات جوانان جهان انجام دادند تیم ملی وزنه برداری جوانان با کسب سه مدال طلای حسین سلطانی در دسته ۷۷ کیلوگرم، دو نشان نقره و یک برنز من در دسته ۷۷ کیلوگرم، سه مدال برنز امیر عزیزی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، دو نشان نقره محمدحسین رییسی و سه مدال طلای آرمان محمدزاده در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم با کسب ۵۹۱ امتیاز توانستیم به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کنیم.

معتمدی ادامه داد: تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با درخشش وزنه برداران برای سومین سال پیاپی روی سکوی نخست و بام قاره کهن ایستاد که این خود نشان از آینده درخشان تیم ملی جوانان و همچنین تیم ملی بزرگسالان دارد.

وی با اشاره به حضور خود در مسابقات جهانی جوانان گفت: قبل از حضور در مسابقات جوانان جهان در تاشکند با حضور در مسابقات اورگنج، نایب قهرمان آسیا شدم البته حضور در مسابقات جهانی جوانان تاشکند دومین حضورم در رقابت های بین المللی به شمار می آید.

دارنده مدال نقره مسابقات وزنه برداری جهانی جوانان اضافه کرد: شهر سده لنجان مهد وزنه برداری کشور است که قهرمانانی چون رشید شریفی، سهراب مرادی را در دل خود جای داده، من نیز از زمان کودکی با این ورزش زندگی می کردم و از زمانی که خودم را شناختم در سالن وزنه برداری شهر مشغول عرق ریختن بودم.

وی اظهار کرد: طی شش سال ورزش حرفه ای و تمرینات سنگینی که انجام می دادم تنها یک هدف را در مقابل چشمانم قرار داده ام، اهتزاز پرچم مقدس ایران در آوردگاه های مختلف که به لطف خدا موفق به این کار شده ام، البته باید بگویم من عضو کوچکی از جامعه بزرگ وزنه برداری کشور هستم، اما همیشه تلاش کرده ام در حد توان خود ظاهر شده و نام ایران را در مسابقات مختلف بر سر زبان ها جاری کنم.

معتمدی افزود: امروز توقع مردم از ورزش وزنه برداری بسیار بالا رفته به گونه ای که اگر ورزشکاران از کسب مدال های خوش رنگ مسابقات باز بمانند خود را شرمنده مردم می دانند برهمین اساس انجام کارهای بزرگ و افتخار آفرینی در آوردگاه های بین المللی را وظیفه خود می دانند تا دل مردم را شاد کنند.

وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم با الگو قراردادن بزرگان و قهرمانان خود مدال های خوش رنگ را در رده های سنی پایه در ورزش وزنه برداری کسب کنیم تا آینده درخشان ورزش کشور را رقم بزنیم، اما نکته مهم و حایز اهمیت در این میان توجه مسئولان است و امیدواریم که مسئولان ذی‌ربط به سنین جوانان و نوجوانان اهمیت بدهند و ورزشکارانی که با روحیه بالا در رشته وزنه برداری حضور داشته و برای ایران عزیز افتخارآفرینی می کنند  را حمایت کرده و آنها را دلسرد نکنند

گفت و گو از حامد سلیمیان، خبرنگار سرویس شهرستان خبرگزاری ایمنا

کد خبر 350144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.