معین:رعایت حقوق انسان‌ها بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رعایت حقوق انسان‌ها بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام است، گفت: همه مردم باید در حفظ حقوق بشر بکوشند و امیدواریم کشورهای جهان اسلام در این زمینه پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به حقوق بشر در ادیان ابراهیمی و دین مبین اسلام ضروری است، اظهار کرد: در قرآن نیزخداوند به کرّات در این خصوص تاکید داشته و در احادیث نیز نقل شده که حرمت انسان مؤمن را بیشتر از حرمت کعبه می‌داند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق انسان‌ها بزرگترین تبلیغ برای اسلام است، افزود: همه مردم باید در حفظ حقوق بشر بکوشند و امیدواریم کشورهای جهان اسلام در این زمینه پیشگام باشند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سال روز صدور فرمان مشروطیت گفت: این فرمان برای مردم ایران اتفاق بزرگی بود و تلاش‌های جامعه ایران در این خصوص قابل توجه بوده است.

وی افزود: حضور علما و بزرگان در انقلاب مشروطه و فرماندهی مردم در این زمینه نشان می‌دهد حرکت برای ایجاد شرایط مناسبتر از اول مورد حمایت بزرگان دین بوده است.

معین با اشاره به روز خبرنگار افزود: نامگذاری روزها به معنای توجه بیشتر جامعه به جایگاه و فعالیت‌های افراد است، امیدواریم که عموم مردم جامعه و مسئولان به جایگاه خبرنگاران توجه داشته و قدردان زحمات آنها باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به رشد و پیچیدگی مسایل جامعه همه مردم باید اتفاقات را رصد کنند و مسئولان باید توجه داشته باشند که رفتارشان همواره رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: این امر جز با ایجاد شفافیت لازم در همه امور محقق نخواهد شد و مردم و مسئولان باید یکدیگر را محرم بدانند و در این زمینه باید جایگاه رسانه‌ها را بشناسند و خبرنگاران را به عنوان محور و رکن اساسی اطلاع رسانی در جامعه تلقی کنند.

وی با اشاره به سختی کار خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاری شغل پرخطری است و خبرنگاران در زمره ایثارگرانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و ما همواره سعی داریم از این افراد قدردانی کنیم.

کد خبر 350045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.