آرزو دارم در زمان حیاتم مرکز انتقال خون افتتاح شود

لنجان- همیشه در آرزویش ساخت مرکز سلامتی بود تا در زمان حیات خود شاهد به ثمر نشستن بذر عمل خیرانه خود باشد او عاشق کمک به مردم است، تنها برای او لبخند رضایت مردم تمام، ناتمام های زندگیش را معنا می بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، شاید درباره نقش کلیدی خیران در ارتقاء سلامت جامعه بسیار شنیده باشیم، اما متاسفانه برخی خیران حوزه سلامت تنها در پیچ و خم اداری سرگردان شده اند به گونه ای که تنها آرزوی آنها این است تا مرکزی را که با نیت خیر ساخت آن را آغاز کرده اند در دوران حیاتشان شاهد افتتاح آن باشند.

«سال ها در فکر بنا کردن مرکزی برای مردم شهرستانم بودم، چراکه عاشق زرین شهرم، با اینکه سال هاست اصفهان زندگی می کنم، اما ارق به این خطه و مردم آن هیچگاه از وجودم دور نشده تا هفت سال پیش که تصمیم گرفتم کاری ماندگار برای شهرم انجام دهد تا لبخند رضایت مردم را ببینم، البته از زمانی که کلنگ این مرکز زده شد تا امروز که هفت سال از آن می گذرد آرزو داشتم تا وقتی زنده ام بتوانم افتتاح آن را ببینم، چون تجربه حس شیرینی است»

این بخشی از صحبت های خیر نیک اندیشی زرین شهری است که از سال 90 زمینی را با هدف احداث مرکز انتقال‌خون در اختیار گرفت، اما این پروژه به دلیل وجود مشکلاتی پس از هفت سال همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

مجید زینلی، مدیر کل انتقال خون استان اصفهان در آذرماه سال گذشته در خصوص وضعیت موجود مرکز انتقال خون زرین شهر به خبرنگار ایمنا گفته بود: «برای راه‌اندازی مرکز انتقال خون زرین شهر با چند موضوع مهم روبه رو هستیم نخست بحث تکمیل ساختمان این مجموعه که با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد مواجه است، دوم تامین تجهیزات و همچنین تامین نیروی انسانی که باید برای این مسایل چاره اندیشی شود، البته تجهیز این مجموعه نیازمند اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال بوده که شامل یخچال بانک خون، فریزر، شیکر خونگیری و ... است و باید توجه داشت تنها یک دستگاه شیکر خونگیری مورد نیاز در این مجموعه بالغ بر یکصد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه دارد و سازمان انتقال خون محل و منبعی ندارد تا به‌تنهایی بتواند در این مسیر گام بردارد.

او معتقد بود: «برای بهره‌برداری از مرکز انتقال خون زرین شهر راهی جز تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری لنجان برای اتمام این مرکز وجود ندارد و چنانچه این اعتبارات به صورت کامل تخصیص یابد در شش ماهه نخست سال ۹۷ این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.»

در روزهای اخیر مدیر کل انتقال خون استان اصفهان یکی از مهمترین معضلات این اداره کل را کمبود مرکز جامع اهدا خون اعلام کرده و از خیران برای خرید تجهیزات انتقال خون درخواست یاری داشته است درحالی که پس از گذشته هفت ماه از مصاحبه وی با ایمنا همچنان امیدی به راه انداری مرکز خیرساز انتقال خون زرین شهر وجود ندارد.

سیاسی کاری بسیاری از پروژه های شهر را متوقف کرده است

مهدی صفرخانلو، فرماندار شهرستان لنجان نیز که یکی از اهداف مهم خود را اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان عنوان کرده است، می گوید: نقش خیران همواره مهم و کلیدی در بسیاری از امور خصوصا در حوزه سلامت بوده است از این جهت باید از وجود خیران استقبال شود و مسیر برای فعالیت آنها هموار شود.

وی می افزاید: متأسفانه وقتی در خصوص پروژه های شهرستان لنجان به سال های قبل باز می‌گردیم و پرونده طرح های نیمه تمام را ورق می‌زنیم در می‌یابیم به دلیل مسایلی چون بروکراسی اداری، سیاسی کاری و ... پروژه های مختلف به صورت نیمه تمام باقی مانده و مطالبات مردمی را به همراه دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح می کند: یکی از پروژه هایی که بهره برداری آن به درازا کشیده است، پروژه مرکز انتقال خون زرین شهر بوده که با خیر برای ساخت آن ورود پیدا کرده، اما همچنان به دلایل مختلف نیمه تمام باقی مانده و طبق گزارشات ارایه شده این توقف گلایه خیر را به همراه داشته است.

بی مهری به خیران در شرایط سخت اقتصادی امروز

وی اضافه می کند: دل‌بستگی خیران به انجام کارهای نیک نباید با بی‌مهری مسئولان و عدم حمایت آنها مواجه شود بلکه باید دست چنین افرادی که در شرایط سخت اقتصادی به فکر مردم هستند را به گرمی فشرد و انها را مورد حمایت همه جانبه قرار داد.

صفرخانلو می گوید: برای اتمام و بهره برداری از پروژه سازمان انتقال خون باید تمام قد وارد میدان عمل شود تا در هفته دولت این پروژه به بهره برداری برسد و قسمتی از اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی این مجموعه را نیز تامین خواهیم کرد.

وی یادآور می شود: قطعا سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز که تعهداتی در این خصوص دارند به تعهدات خود جامه عمل پوشانده تا کام خیر و مردم شهرستان شیرین شود.

تنها تجهیز مرکز انتقال خون زرین‌شهر باقی مانده است

سعید نادی زاده، رییس شورای اسلامی زرین شهر و نماینده این خیر اظهار می کند: آقای زمانی با وجود برخی بی ‌مهری ها همواه فعال و پُر انرژی برای اتمام پروژه مرکز انتقال خون زرین شهر تلاش کرده و باید گفت خیر بیشتر از تعهدات خود در این پروژه هزینه کرده و ساخت ساختمان مرکز را به اتمام رسانده است.

وی می افزاید: امروز تنها تجهیز مرکز انتقال خون زرین‌شهر باقی مانده و به نظر می رسد این تامین اعتبار نیازمند نگاه جدی مسئولان است و نباید فراموش کرد اگر مسئولان ذی ربط به وظیفه خود به درستی عمل کرده و از شیوه های درست تبلیغاتی و آشنایی دقیق خیران با مشکلات پیش روی حوزه سلامت استفاده کنند، قطعا خیران به میدان خواهند آمد.

تصریح می کند: همه باید قدردان زحمات خیران باشیم و نباید به سادگی از کنار افراد نیکوکاری که خدماتی ارزنده را بدون کوچکترین چشم داشتی به جامعه ای ارایه می‌کنند عبور کنیم و قطعا رفتار نادرست با خیران و نامهربانی با آنها موجب دلسردی خواهد شد.

وی یادآور می شود: قطعا بی مهری مسئولان به خیران سبب بی رغبتی به فعالیت های خیرخواهانه می شود و این مسئله زنگ خطری است که باید به آن توجه شود از این جهت امیدواریم سازمان انتقال خون به تعهدات خود عمل کرده تا شاهد بهره برداری مرکز انتقال خون زرین شهر باشیم.

گزارش از حامد سلیمیان، خبرنگار سرویس شهرستان خبرگزاری ایمنا

کد خبر 349725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.