جمع آوری ۲۰۸ متکدی در ۴ ماه

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع آوری ۲۰۸ متکدی طی چهار ماهه نخست سال جاری از سطح شهر اصفهان خبر داد و گفت: این متکدیان برای غربالگری به مرکز ساماندهی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهر اصفهان انتقال داده شدند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از مجموع متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر اصفهان ۳۰ نفر زن، ۲۳ نفر کودک زیر ۹ سال، ۳۲ نفر نوجوان زیر ۱۸ سال و مابقی مرد بودند.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از متکدیان جمع آوری شده از اتباع بیگانه بودند که به اداره اتباع استانداری اصفهان تحویل داده شدند، افزود: متکدیان زن به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، معتادان به کمپ ترک اعتیاد، متکدیان بیمار به دانشگاه علوم پزشکی و افراد سابقه دار به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش از این به صورت جدی به آسیب‌های اجتماعی که خروجی آن متکدیان، کودکان کار و زنان خیابانی رسیدگی نشده است، اما در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده پایان چرخه تکراری حضور متکدیان در شهر رقم خورد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته، مسایل و مشکلات در ارتباط با چرخه تکراری متکدیان مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که با دور باطل جمع آوری متکدیان و بازگشت مجدد آنها به شهر به نتیجه خوبی نمی‌رسیم به همین دلیل به قانون مراجعه کردیم.

محمدحسینی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، آیین‌نامه‌ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی‌گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند که قانون وظایف هر کدام را مشخص کرده و البته یکی از آنها شهرداری است.

وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری در این قانون تنها جمع آوری متکدیان و افراد آسیب‌دیده اجتماعی است، تصریح کرد: نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، اداره کل ساماندهی اتباع استانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان‌ها، خیریه‌ها، صداو سیما و چند سازمان دیگر نیز در این راستا مسئولیت دارند و قانون وظایفی برای آنها تعیین کرده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از تشکیل شعبه ۲۷ دادیاری بازپرسی با دستور دادستان اصفهان خبر داد و اظهارکرد: این شعبه تشکیل شده تا پرونده افرادی که در شهر اصفهان باندهای سازمان‌یافته هستند و از کودکان برای تکدی‌گری سوءاستفاده و از این راه کسب درآمد می‌کنند، بررسی و پیگیری‌های قضایی افراد جمع‌آوری شده تحت عنوان «مجرم» انجام شود.

وی تصریح کرد: سامانه‌ای توسط وزارت کشور در اختیار شهرهای کشور قرار گرفته تا مشخصات سجلی هر متکدی به محض ورود به مراکز جمع‌آوری متکدیان، ثبت و این اطلاعات وارد سامانه سراسری وزارت کشور شود.

کد خبر 349580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.