سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه برخی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان عرضه محور و بخشی سفارش محور است، گفت: سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است و رصد میزان اشتغال در آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوطالب جلالی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت مدیریت شهری در مهارت آموزی تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این زمینه همکاری خوبی را با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر عاقلانه و عالمانه مدیریت می‌شود، ادامه داد: عمده توقع ما از نظام آموزشی تربیت نیروهای دارای مهارت است چرا که بزرگترین چالش کنونی ما در حوزه اشتغال عدم وجود مهارت بین فارغ‌التحصیلان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین ظرفیت آموزشی را داریم، تصریح کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش‌های فنیوحرفهای از سال ۹۳ تدوین سند مهارت استان در دستور کار قرار گرفت و مطابق با ظرفیت و منابع موجود در هر منطقه این سند تدوین شد.

وی افزود: آموزش‌هایی که تاکنون به جوانان ارایه شده فرصتهای شغلی خوبی را در استان اصفهان برای جوانان ایجاد کرده است.

جلالی با بیان اینکه توان بخش دولتی و منابع محدود امکان اجرایی کردن همه آموزش‌ها را نمی‌دهد، ادامه داد: برای این امر از بخش غیر دولتی کمک گرفتهایم که این اقدام منجر به توسعه مهارت‌ها در استان شد.

وی با بیان اینکه آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد، افزود: دولت این توانایی را ندارد و باید بیشتر به این امر توجه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه برای استفاده از بخش خصوصی در مهارت آموزی به جوانان خلاء قانونی نداریم، اضافه کرد: هنوز بسیاری از بخش‌های دولتی نسبت به استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده نکردهاند و این امر منجر به عقب ماندگی در کارها می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک مهارت آموزی استان اصفهان تدوین شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که صنایع نسبت به آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای اعتماد پیدا کرده و بخش زیادی از اینافراد مشغول به کار هستند.

جلالی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از ظرفیت‌های خوبی برای مهارت آموزی برخوردار است، افزود: این مراکز در راستای توانمندسازی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد و فنی و حرفه‌ای میتواند با استفاده از این ظرفیت‌ها نسبت به حرفهآموزی شهروندان اقدام  کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان عرضه محور و بخشی سفارش محور است، ادامه داد: باید توجه داشت که سامانه رصد اشتغال در استان اصفهان سنتی است و رصد میزان اشتغال در آن با مشکلاتی رو به رو است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در هر دوره ۶۰ هزار نفر دوره از مهارتهای فنی و حرفه‌ای بهره میبرند، افزود: این در حالی است که حدود ۶۶ درصد از آنها یا شاغل بوده و یا در زندان و دیگر مراکز به سر می‌برند که آمار اشتغال آنها در دسترس ما نیست.

وی سهم زنان در مهارت آموزی در استان اصفهان را  ۳۷.۵ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال رشد مهارت آموزی زنان هستیم و برای این امر توسعه مهارت‌های نرم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جلالی با بیان اینکه عمده تقاضاهای اعلام شده در حوزه مهارت آموزی در استان اصفهان در حوزه اشتغال است، تصریح کرد: در استان اصفهان ۱۶۵ هزار واحد صنفی وجود دارد که این امر بیانگر ظرفیت بالای اشتغال در این زمینه است.

کد خبر 349481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.