بیش از ۷۰ درصد از پرونده های ثبتی استان، الکترونیکی صادر می شود

گلپایگان- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه اول الکترونیکی کردن اسناد و پرونده های ثبتی را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بهبهانی امروز(شنبه) در آیین کلنگ‌زنی ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اظهار کرد: مسئولان در کنار گرایش‌های سیاسی با همدلی و وحدت در حوزه خدمت به مردم تلاش کنند زیرا خدمت به مردم مشت محکمی بر دهان دشمنانی است که برای ناامید کردن مردم به انقلاب تلاش می‌کنند.

بهبهانی گفت: در سال‎های اخیر در حوزه ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در زمینه احداث پروژها با جذب اعتبارات اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد زیرساخت هایی برای الکترونیکی شدن پرونده های ثبتی در استان اصفهان اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اصفهان نخستین استان در اجرایی کردن آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی بوده که نتیجه آن حذف گردش فیزیکی پرونده‌های دستی است.

وی گفت: آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی در شهر اصفهان، مبارکه، فلاورجان، شاهین شهر و برخوار اجرا شده است و به زودی در شهر خمینی شهر، کاشان و نجف آباد نیز اجرا می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه تمام پرونده‌های ثبتی به اوراق الکترونیکی تبدیل می‌شود، ادامه داد: در نقشه‌ کاداستر تمام اسناد مالکیتی که صادر می‌شود از طریق سیستم با نقشه‌های یو، تی، اف انجام می‌شود و سند دفترچه‌ای صادر نخواهد شد.

بهبهانی با بیان اینکه فیبر نوری در کل ادارات ثبت اسناد و املاک استان در حال اجرا است، گفت: با اجرای شبکه فیبر نوری، دوربین‎های مدار بسته نیز در سطح ادارات ثبت و اسناد مجهز می‌شود.

وی افزود: کشور در معرض انواع بلاهای طبیعی قرار دارد و الکترونیکی شدن پرونده‌های ثبتی در راستای پدافند غیرعامل است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: پرونده‌های الکترونیکی امنیتی برای اسناد مالکیتی مردم است، تا هیچ دغدغه‌ای برای مردم وجود نداشته نباشد.

وی با اشاره به این‌که ۷۰ درصد پرونده‌های ثبت اسناد و املاک استان، الکترونیکی صادر می‌شود، افزود: اهمیت دیگر الکترونیکی بودن پرونده‌ها شفافیت املاک و مستقلات در جلوگیری از رانت خواری‌ها، زمین خواری‌ها و ... است چرا که با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی و بانک کاداستر امکان سوء استفاده برای هیچ شخصی وجود ندارد.

کد خبر 349467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.