سایپا با دنده ۳ راه افتاد/ذوب آهن از تاریکی به روشنی رسید

هفته نخست فصل هجدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید شاگردان دایی پرگل ترین بازی هفته را به نفع خود به پایان رساندند و ذوب آهن ۳ امتیاز شیرین از قائمشهر به اصفهان آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، از روز پنجشنبه چهارم مردادماه، آغاز شد، شروع لیگ برتر، آنچنان طوفانی نبود و با به ثمر رسیدن ۱۰ گل در هشت بازی، هفته اول لیگ ۹۸-۹۷، کم گل ترین هفته اول تمامی ادوار لیگ برتر بود.

این هفته که به نوعی، سومین هفته کم گل تمامی ادوار لیگ بود که در ۲۰ کارت زرد از جیب داوران خارج شد و میتوان نتیجه گرفت میزان خشونت در لیگ به نظر زیاد برسد. در این میان، پرسپولیس با ۴ کارت زرد، بیشترین کارت زرد را دریافت کردند و این در حالی است که دیدار تیم های ذوب آهن و نساجی قائمشهر کارت زردی نداشت.

لیگ هجدهم، به غیر از ۱ گل به خودی، شاهد ۹ گل با ۷ گلزن متفاوت بود و سه پنالتی در طول هفته اول گرفته شد. که تنها علی علیپور موفق به گل کردن پنالتی خود شد و مهدی ترابی و حسن بیت سعید پنالتی خود را از دست دادند.

سایپای دایی، مقتدر ترین برنده هفته نخست

سایپا، در هفته نخست در برابر سپیدرود رشت قرار گرفت و شاگردان علی دایی، بازی مطمئنی را ارائه دادند. دیداری که با هدایت دو مهاجم سابق تیم ملی یعنی علی دایی و خداداد عزیزی انجام می شد. شاگردان دایی با دو گل از رضاوند و یک گل از رمضانی، توانستند بهترین پیروزی هفته اول لیگ برتر را به دست بیاورند و جایگاه صدرجدول را برای یک هفته به خود اختصاص دهند.

پیروزی در روز بد پرسپولیس

پرسپولیس تهران، قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر ایران، پیش از آغاز فصل، تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داد. این تیم اما، همچنان به عنوان یکی از مدعیان این فصل مطرح است و در بازی اول لیگ هجدهم در برابر پدیده در مشهد قرار گرفت. پرسپولیسی ها به لطف پنالتی ای که علی علیپور تبدیل به گل کرد، در این بازی پیروز شدند اما شاگردان برانکو، همانند فصول قبل با اقتدار نشان ندادند تا شاید این زنگ خطری برای تیم سرخپوش پایتخت باشد.

آتش بازی بیت سعید در خوزستان

فولاد خوزستان، قهرمان دو دوره لیگ برتر، در هفته اول در برابر پارس جنوبی قرار گرفت. تیمی که در فصل گذشته، یکی از تیم های شگفتی ساز لیگ بود و تا اواخر لیگ هم جزو تیم های بالانشین جدول بود. اما فولادی ها با انجام یک بازی مطمئن و البته درخشش حسن بیت سعید و دو گلی که به ثمر رساند، حریف را با نتیجه ۲ بر ۱ از پیش رو برداشتند. ضمن اینکه گل پارس جنوبی را مجید علیاری به ثمر رساند.

۳ امتیاز ذوب آهن، از میان گچ و سیمان و خاک

ذوب آهن که با سرمربیگری امید نمازی زاده به لیگ هجدهم آمده برای دیدار اول به قائمشهر رفت و موفق شد در ورزشگاه وطنی این شهر که هنوز هم حالت کارگاهی دارد با پاس گل سید محمدرضا حسینی و گلزنی گابریل هرناندز ۳ امتیاز شیرین از شاگردان جواد نکونام در تیم نساجی بگیرد.

ذوب آهن در شرایطی پیروز این مسابقه شد که آخرین تمرین خود پیش از مسابقه را در ورزشگاه تاریک و بدون برق برگزار کرده بود.

جنجال برای بازی سرد

در دیداری که حاشیه های آن از جذابیت بازی بیشتر بود، استقلال نتوانست از پس پیکان بر بیاید. شاگردان وینفرد شفر، در یک بازی سرد و بی هیجان، نتوانستند از پس پیکان بربیایند تا استقلال و پیکان، امتیازات را در هفته نخست، تقسیم کنند. تساوی بدون گل در این دیدار حاشیه های بسیاری داشت و هواداران استقلال حسابی از خجالت وزیر ورزش و بازیکنان جدا شده از این تیم در آمدند.

تعارف امتیاز استقلال خوزستان و ماشین سازی

استقلال خوزستان و ماشین سازی تبریز، در حالی به مصاف هم رفتند که این دیدار هم مثل بقیه دیدارهای روز جمعه، برنده نداشت. البته این بازی برخلاف بقیه بازی های جمعه شب، گل داشت که سهم هر تیم، یک گل در این بازی بود. برای خوزستانی ها وحید خشتان و برای شاگردان فیروز کریمی، محسن یوسفی گلزنی کردند.

بدون تماشاگر، بدون گل

سپاهان قلعه نویی که با تغییرات نسبتا زیادی پا به بازی در برابر صنعت نفت آبادان گذاشته بود، در دیدار اول خانگی اش از حضور تماشاگران محروم بود. جو سرد ورزشگاه و البته بازی نه چندان مطلوب از دو تیم، دست به دست هم داد تا سپاهان و صنعت نفت، نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نگیرند.

جان توشاک و ویسی هم تن به تساوی دادند

دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت مسجد سلیمان هم گلی در بر نداشت، در این بازی، هردو تیم، شاهد درخشش دروازه بان هایشان در طول بازی بودند و حسن فروزان، دروازه بان تراکتور با چند سیو خوبی که از خود نشان داد، موفق شد یک تساوی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

جدول لیگ برتر در پایان هفته نخست:

کد خبر 349421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.