ادامه فیلمبرداری "سیمین" در اصفهان

بخش عمده‌ای از فیلم "مرتضی آتش‌زمزم" با بازی محمدرضا هدایتی و لاله اسکندری در کنار زاینده‌رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، فیلم سینمایی "سیمین" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی "مرتضی آتش‌زمزم" به‌تازگی در اصفهان کلید خورده است. گروه تولید فیلمبرداری بخش‌های مربوط به گاوخونی و خانه‌های تاریخی را به اتمام رسانده‌اند و طی روزهای آینده کار در بستر رودخانه خشک زاینده‌رود ادامه می‌یابد.

"سیمین" فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده‌رود و تأثیرات آن بر زندگی مردم به‌ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می‌شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. سازندگان امیدوار هستند با این فیلم توجه مسئولان و مردم را به این فاجعه بزرگ جلب کنند که حاصل بی‌تدبیری و عدم مدیریت صحیح است.

بخش عمده‌ای از فیلم در کنار زاینده‌رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری می‌شود.

محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین بازیگران "سیمین" هستند، هم‌چنین امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری نیز به عنوان بازیگران کودک و نوجوان ایفای نقش می‌کنند.

آتش زمزم تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند "رودی که کشته شد" است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده‌رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به‌عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

سازندگان با تدوین هم‌زمان پروژه توسط کاووس آقایی در تلاش هستند فیلم را برای حضور در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان آماده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

کد خبر 349415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.