وضع مالی کشور خوب است دلهره ایجاد نکنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کاری نکنید که دلهره برای مردم پیش بیاید، وضع مالی کشور خوب است و بدانید که رسانه‌های خارجی این هول را به دل مردم می اندازند، اما این تهدیدها تو خالی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حضرت رضا (ع) می فرمایند هر مسلمانی باید در شبانه روز محاسبه‌ای از نفس و کارهای خود داشته باشد؛ اگر کار خوبی انجام داده، آن را ادامه و برای کارهای بد خود سریعا توبه کند تا انباشته نشود و از غفلت بیرون بیاید.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که خدا از طریق آن انسان را امتحان می کند، مال و فرزند است؛ علت امتحان خدا هم طبق فرموده امام علی (ع) این است که انسان در سختی رشد می‌کند و اعمال وی که مستحق ثواب یا مجازات است مشخص می‌شود.

طباطبایی نژاد تأکید کرد: از نشانه‌های مومن این است که در مقابل تهدیدهای دشمن نمی هراسد و معتقد است که خدا برای او کافی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه برای هر مشکلی باید به قران مراجعه کرد، گفت: خداوند در قران گفته است که منافقین مردم را تهدید می کنند تا بین آنها و حکومت تفرقه ایجاد شود؛ دشمن برای مسلط شدن، تفرقه پراکنی می کند؛ اما مردم ایران از اول انقلاب به این چرندیات دشمن گوش ندادند و الان هم نباید گوش دهند.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) برکتی برای عالم اسلام و ایران است؛ ایشان در روایتی فرموده‌اند؛ اگر مردم گناه تازه انجام دهند که سابق انجام نمی دادند، خداوند هم مصیبت و مرض های جدید می آورد.

وی گفت: امروز سالگرد تاسیس اولین نمازجمعه رسمی جمهوری اسلامی به دستور امام خمینی(ره) است که فرمودند این کار بزرگ و ارزشمندی است که در بیش از هزار نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود، نماز جمعه باعث اتحاد و همبستگی مردم می‌شود و در این نمازها بود که از رزمنده ها پشتیبانی و راهی جبهه می شدند.

وضع مالی کشور خوب است

 امام جمعه اصفهان با اشاره به فشارهایی به قوه قضاییه مبنی بر این که چرا خریداران عمده سکه را نمی گیرند؛ گفت: بگیرند چه کار کنند؟ وقتی دولت می خواهد سکه بفروشد و پول آن را  خرج مصارف خود کند، نمی توان  خریداران سکه را مفسد نامید، چرا که با خرید سکه پولی از کشور بیرون نمی رود، اما زمانی که دلار به نرخ دولتی به برخی‌ها دادند که کالا بخرند، اما نخریدند، خطا کردند.

وی افزود: کاری نکنید که دلهره برای مردم پیش بیاید، وضع مالی کشور خوب است و بدانید که رسانه های خارجی این هول را به دل مردم می اندازد و این تهدیدات تو خالی است.

همه یک خانواده‌ایم و مشکلات را در داخل خودمان حل می‌کنیم

وی با اشاره به سالگرد جنگ با منافقین و عملیات مرصاد در این هفته افزود: در این زمان صدامیان جنگی را در کشور به راه انداختند و به فکر نفوذ و ورود به تهران بودند، اما رزمندگان ما سریع دشمن را شناسایی کردند و با همان جنگ، صدامیان و دشمنان مایوس شدند.

امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا ۶ سال است که می خواهد سوریه را تصرف کند، اما هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد و سوریه با راهنمایی ایران، آمریکا را شکست داد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه با دو مولفه ایمان و استقامت در مقابل دشمن پیروز می شویم، گفت: از تهدید ها نباید ترسید، کشور ما امن‌ترین کشورها است. به دشمن می گوییم که ما همه یک خانواده‌ایم و مشکلات را در داخل خودمان حل می‌کنیم و به دنیا می فهمانیم که هیچ کس حریف کشور مستقل ایران نمی شود.

کد خبر 349358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.