مدیریت عرصه سیاسی تنها با حضور مردان ممکن نیست

دبیر حزب مردم سالاری استان اصفهان گفت:باید بستر و زمینه لازم برای حضور زنان در بخش‌های مختلف سیاسی کشور فراهم شود.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زنان به عنوان بخشی از جامعه که نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند، باید در امورات زندگی نقش مؤثری داشته باشند. در حال حاضر نیز زنان در صحنه‌های مختلف حضور دارند، اما لازم است در بخش‌های مدیریتی نیز در رده‌های اول مدیریت‌ها قرار بگیرند و این امر در دوره مدیریت جدید شهری تا حدودی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در احزاب و تشکل‌های سیاسی استان اصفهان کمرنگ است، ادامه داد: باید در این زمینه بسترسازی و آموزش‌های لازم ارائه شود تا زنان در حوزه‌های مختلف سیاسی حضور پیدا کنند؛ چراکه نمی‌توانیم مدیریت برخی امور در عرصه سیاسی را تنها با حضور مردان پیش ببریم.

زندآور تصریح کرد: در انتخابات همه مردم به صورت مساوی حضور پیدا می‌کنند و رأی مساوی دارند و بنابراین باید حضورشان در عرصه‌های مدیریت سیاسی نیز مشهود باشد، البته تا حدودی به این موضوع پرداخته شده، اما جای کار بیشتر برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی وجود دارد.

دبیر حزب مردم سالاری استان اصفهان خاطرنشان کرد: زنان باید در بخش‌هایی از ادارات، سازمان‌ها و NGO های مختلف به طور مستقل دیده شوند، ضعفی که امروزه وجود دارد عدم برنامه‌ریزی‌ صحیح در سطوح پایین دستی یا رده‌های میانی کشور است که زنان کمتر در آنها دیده شده‌اند، باید برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شود، چراکه این قشر از جامعه و دیدگاه‌های آن‌ها در آینده کشور، پیشرفت خانواده و تشکل‌ها مؤثر است.

کد خبر 349281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.