درخواست هنرمندان صنایع دستی از شهردار اصفهان

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: مهم‌ترین خواسته هنرمندان صنایع دستی در سی و دومین نشست سلسله نشست‌های هم اندیشی اصفهان فردا، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس شیردل عصر امروز _چهارشنبه سوم مردادماه_ در سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصفهان فردا که با حضور جمعی از فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: چندی پیش درخواست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان مطرح شد، اما شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان رقم‌های بسیار سنگینی را برای برگزاری آن اعلام کرد که پرداخت آن خارج از توان اتحادیه صنایع دستی اصفهان است.

وی ادامه داد: از  شهردار اصفهان به عنوان شهردار یک شهر خلاق می خواهیم برگزاری چنین نمایشگاهی را در دستور کار قرار داده و هزینه‌های آن را پرداخت کند، زیرا اتحادیه توان پرداخت هزینه های هنگفت را ندارد.

رییس اتحادیه صنایع دستی شهرستان اصفهان با بیان اینکه سیاست با تجارت ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: امروزه در تجارت مشکلات زیادی وجود دارد، از رو این باید یادآوری کنم وقتی اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق شد و هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار شد، ۳۰۰ میهمان در هتل عباسی اسکان دادیم و اتحادیه و مجمع امور صنفی تمام هزینه‌ها را پرداخت کرد، اما شهردار اصفهان در آن زمان هیچ مبلغی در اختیار اتحادیه قرار نداد و تنها اتوبوس در اختیار ما گذاشت، اما با این حال گلایه‌ای نکردیم.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته حتی یک فروشگاه لباس سنتی در اصفهان وجود نداشت در حالی که امروز بیش از ۳۰ فروشگاه در میدان نقش جهان لباس های سنتی می‌فروشند و حدود ۱۰۰۰ نفر در این رشته فعالیت می‌کنند.

شیردل با انتقاد از اینکه اداره بهداشت اجازه استفاده از ظروف صنایع دستی را نمی‌دهد، اظهارکرد: این در حالی است که لعاب های ظروف صنایع دستی استاندارد است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا ظروف آشپرخانه از جنس مس استفاده می‌شود، اما اداره بهداشت اصفهان استفاده از این ظروف را در این شهر ممنوع اعلام کرده و این جای بسی تأمل است.

کد خبر 349247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.