قورچانی: هیچ شهری قدرت رقابت با هنر هنرمندان اصفهان را ندارد

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۹۹ رشته صنایع دستیِ شناخته شده وجود دارد که این هنرهای فاخر باید به روش‌های مختلف به جهان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین قورچانی عصر امروز _چهارشنبه سوم مردادماه_ در سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصفهانِ فردا که با حضور جمعی از فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: ضعف در تقویت روابط بین‌الملل باعث شده توانمندی‌های هنرمندان رشته‌های صنایع دستی در دنیا ناشناخته بماند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ شهر خلاق در یونسکو حضور دارند، افزود: از ۲۵۰ شهر خلاق در یونسکو تعداد ۳۷ شهر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، اما شهری قدرت رقابت با هنر هنرمندان اصفهان را ندارد.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۱۹۹ رشته صنایع دستیِ شناخته شده وجود دارد که این هنرهای فاخر باید به روش‌های مختلف  به جهان معرفی شود.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت صنایع خلاقی بازگردیم که متناسب با زیست بوم شهر است و از نظر اشتغال و کارافرینی صنعت زود بازده به شمار می رود؛ در این مسیر درهای مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری  اصفهان به روی هنرمندان باز است.

کد خبر 349245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.